۱۳۹۶ خرداد ۱۹, جمعه

بند چهار اوین ؛ ضرب و شتم یک زندانی سیاسی از سوی زندانیان جرائم مالی و انتقال به بهداری در پی وخامت حال

فرزام الهی پرست، زندانی سیاسی بند چهار زندان اوین، طی روزهای  گذشته از سوی زندانیان جرائم مالی این بند مورد هتاکی و ضرب و شتم قرار گرفته و در پی وخامت حال به بهداری زندان اوین منتقل شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرزام الهی پرست ، زندانی سیاسی- امنیتی که بر خلاف اصل تفکیک جرائم در بند چهار اوین  نگهداری می‌شود ، در اواخر هفته گذشته از سوی زندانیان مالی و جرائم خطرناک در این بند ضرب و شتم شده  و  از ناحیه گردن ، کمر و پا مجروح شده است.
این زندانی سیاسی سپس به دلیل وضعیت نامساعد جسمانی به بهداری منتقل و برای ساعاتی تحت درمان قرار گرفته است.
عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و ضرب و شتم زندانیان سیاسی از سوی سایر زندانیان مسبوق به سابقه است. 
در ماهه‌ای اخیر زندانیان سیاسی دیگری ازجمله وحید صیادی نصیری، مهدی رجبیان، امیر امیرقلی،کیوان کریمی، مجید مقدم و مسعود سیفی زاده از سوی دیگر زندانیان در بندهای عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
فرزام الهی پرست، فعال حقوق بشر که سابقه دستگیری در سال ۸۷ را دارد، اخیراً از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و در حال حاضر در بند چهار زندان اوین به سر می‌برد.
شایان ذکر است، اندرزگاه چهار زندان اوین اختصاص به زندانیانی با جرائم مالی و مواد مخدر دارد و افرادی با بیماری‌های واگیردار ازجمله هپاتیت و اچ ای وی نیز در این بند نگهداری می‌شوند که این مسئله  سلامت سایر زندانیان بند را به خطر می‌اندازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر