۱۳۹۶ خرداد ۲۲, دوشنبه

اعمال فشار بر زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان سنندج در پی حملات « تروریستی » تهران



مسئولان زندان مرکزی سنندج پس از حملات تروریستی تهران، زندانیان سنی مذهب محبوس در این زندان را فارغ از نوع اتهام آنان ، تحت‌ فشار و اذیت و آزار قرار داده و گاها اقدام به ضرب و شتم و توهین به آنان نموده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در پی حملات تروریستی در تهران ، فشار بر زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان مرکزی سنندج افزایش یافته است
طی روزهای اخیر دو زندانی با اتهام « قتل » در این زندان مورد ضرب و شتم و اعمال محدودیت قرار گرفتند.
«ایوب قادر پناه» شهروند اهل بانه و کارمند سابق صداوسیما و «ارشاد فتاحی» اهل بانه که هر دو زندانی با اتهام قتل در بند قرآنی این زندان محبوس هستند، در روزهای گذشته از سوی مسئولین مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس به بندهای چهار و شش این زندان که محل نگهداری زندانیان معتاد است تبعیدشده‌اند.
مسئولان زندان سنندج پس از مضروب و تبعید نمودن این دو زندانی، با اعمال رفتارهای سلیقه‌ای اقدام به اعمال محدودیت در مورد آنان نموده و این دو زندانی را از حقوق اولیه خود مانند حق ملاقات و تماس تلفنی نیز محروم نموده‌اند.
در پی این رفتارهای خشونت‌آمیز و اعمال محدودیت علیه زندانیان سنی مذهب، مسئولان زندان در پاسخ به اعتراض زندانیان اعلام کرده‌اند که شما تروریست هستید و حق اعتراض ندارید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر