۱۳۹۶ خرداد ۱۳, شنبه

عدم تمدید مرخصی مهدی و حسین رجبیان علیرغم وضعیت بد جسمانی



دستگاه قضایی با تمدید مرخصی استعلاجی مهدی رجبیان، علی‌رغم شرایط بد جسمانی وی مخالفت کرده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دستگاه قضایی با مرخصی مهدی و حسین رجبیان مخالفت کرده است این درحالی است که مهدی رجبیان در حال حاضر تحت نظر پزشک معالج به سر می‌برد.
این دو برادر محبوس در بند هشت زندان از روز دوم خردادماه سال جاری در مرخصی به سر می‌برند.
کمیسیون پزشکی قوه قضائیه در بهمن‌ماه ۱۳۹۵ نامه عدم تحمل کیفر مهدی رجبیان را به دلیل ابتلا به بیماری «ام اس» تأیید کرده ولی اجرای احکام دادستانی و زندان اوین، بر خلاف قانون از پذیرش‌نامه و آزادی او خودداری می‌کند.
در همین حال روز گذشته سازمان فری میوز در یک نامه از ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی، خواسته است که برای آزادی مهدی رجبیان و حسین رجبیان، دو هنرمند زندانی، اقدام کند.
مهدی و حسین رجبیان که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” هرکدام به شش سال زندان محکوم شدند، در شانزدهم خردادماه جهت اجرای حکم راهی زندان اوین گشتند.
حکم صادره از سوی شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب اسلامی، برای هرکدام به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه تعیین و به اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارسال‌شده بود.
این دو در جریان برگزاری دادگاه از حق داشتن وکیل محروم بوده‌اند، می‌گوید که محاکمه‌شان تنها یک ربع طول کشیده است. یک منبع آگاه می‌گوید: «آن‌ها در حین بازجویی وکیل نداشته‌اند. در دادگاه هم وکیل نداشته‌اند، چون گفته‌شده که پرونده‌شان به شکلی است که خودشان باید توضیح بدهند.»
لازم به توضیح است؛ مهدی رجبیان سال ۹۲ تدوین و ضبط آلبومی به نام «تاریخ ایران به روایت سه‌تار» را آغاز کرد. در این آلبوم تمام جنگ‌های ایران با سه‌تار روایت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر