۱۳۹۶ خرداد ۱۲, جمعه

عدم اعزام علیرضا گلی پور به مرکز درمانی علیرغم نیاز پزشکی


 

علیرضا گلی پور زندانی امنیتی مشکوک به سرطان محبوس در بند هفت زندان اوین که از مرخصی استعلاجی محروم مانده است دیروز پنج شنبه، در پی تشنج به بهداری زندان منتقل شد، با وجود شرایط نامناسب جسمی به علت اتمام ساعات کاری، مجوز اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان صادر نشد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا گلی پور زندانی امنیتی محبوس در بند هفت زندان اوین ، که با وجود شرایط نامناسب جسمی و بلاتکلیفی ۵ ساله از مرخصی استعلاجی محروم مانده است، دیروز پنج شنبه ۱۱ خردادماه ۱۳۹۶ درچار تشنج شده و به بهداری زندان منتقل شد.
علیرغم نامناسب بودن وضعیت جسمی این زندانی او به مرکز درمانی خارج از زندان منتقل نشد. علت عدم اعزم این زندانی، عدم صدور مجوز اعزام به دلیل اتمام ساعات کاری دادیار ناظر بر زندان عنوان شده است.
یک منبع نزدیک به آقای گلی پور ضمن تایید این خبر در گفتگو با هرانا گفت: ” دیروز آقای گلی پور دچار تشنج شد و به بهداری منتقل شد اما با وجود شرایط نامناسب جسمی به دلیل اتمام ساعات کاری دادیار ناظر بر زندان مجوز اعزام او به بیمارستان خارج از زندان صادر نشد”.

این منبع در ادامه افزود: “دادستانی با اعزام این زندانی به مرخصی و بستری شدن در بیمارستان خارج از زندان با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی موافقت کرده است با این وجود وکیل این زندانی اعلام کرده است که صدور وثیقه به ارزش بیش از پانصد میلیون تومان غیر قانونی است”.

هرانا ۸ خردادماه گزارش کرد، علیرضا گلیپور زندانی امنیتی در بند هفت زندان اوین، روز ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، از زندان اوین به بیمارستان شهدای تجریش منتقل و عصر همان روز به زندان بازگردانده شد. پیشتر نیز آقای گلیپور به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود با اینحال بدون طی دوره درمان و انجام آزمایشات ضروری به زندان بازگردانده شد.
یک منبع مطلع پیشتر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “این زندانی به بیماری سرع، مشکلات قلبی، عفونت غدد لنفاوی مبتلا است و از بابت بیماری سرع و مشکلات قلبی، حکم عدم تحمل کیفر وی تایید شده است. همچنین پزشک بیمارستان شهدای تجریش به ریاست زندان طی نامه ای اعلام داشته است که گلی پور شرایط زندان ماندن و محبوس بودن را ندارد”.

آقای گلی پور هم اکنون در سالن ۱۲ بند ۷ زندان اوین نگداری می شود و تاکنون از مرخصی استعلاجی محروم مانده است.

علیرضا گلی پور، متولد ۱۳۶۵، ساکن تهران و دانشجوی مخابرات و کارمند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهرماه ۱۳۹۱ از سوی ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و تیرماه ۱۳۹۴ به اتهام “جاسوسی به نفع اجانب و به طور مشخص کشور آمریکا ” از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس تعزیری و ۱۷۰ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم با اعمال ماده ١٣۴ و تخفیف به ۱۲ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.
هرانا پیشتر در گزارش “آشنایی با بند‌ هفت زندان‌ اوین؛ تبعیدگاه زندانیان سیاسی-امنیتی” گزارش کرده بود؛ این بند متشکل از هشت سالن، یکی از بندهای بدنام این زندان است که زندانیان عمدتا با جرایم مالی در آن نگهداری می‌شوند اما دست‌کم ۵۵ زندانی سیاسی-امنیتی در کنار زندانیان معتاد به مواد مخدر و جرایم مالی برخلاف اصل تفکیک جرائم در وضعیتی بسیار نامناسب حبس‌های طولانی مدت خود را طی می‌کنند. در این بند حداقل ۳۰ زندانی مبتلا به ایدز وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر