۱۳۹۶ خرداد ۲۱, یکشنبه

شلاق و جزای نقدی برای ۲۰ روزه‌ خوار در قزوین



تاکنون قریب به ۹۰ پرونده برای افراد روزه‌خوار تشکیل گردیده که از این تعداد برای ۲۰ پرونده، حکم شلاق صادر و اجرا شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از آفتاب، دادستان عمومی  و  انقلاب قزوین گفت: ۲۰ روزه خوار در قزوین به شلاق و جزای نقدی محکوم و حکم آنان اجرا شد.
اسماعیل صادقی نیارکی گفت: تاکنون قریب به ۹۰ پرونده برای افراد روزه‌ خوار تشکیل گردیده که از این تعداد ۲۰ پرونده در روز دستگیری با صدور کیفر خواست به شعبه ویژه‌ای که به همین منظور در دادسرا مستقر است ارسال و در همان روز به‌ صورت ویژه به پرونده اتهامی آنان رسیدگی و مرتکبین به شلاق و جزای نقدی محکوم و حکم صادره نیز به مرحله اجرا درآمده است.
وی ادامه داد: اقدام بی‌نظیری که ماه مبارک رمضان امسال همچون سال‌های گذشته از سوی دادستانی قزوین انجام شد و مورد استقبال مؤمنان و شهروندان نیز قرار گرفت، برخورد با روزه‌خواری علنی بود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: بر اساس موازین و احکام اسلامی روزه بر افرادی واجب است و سایر افرادی که بنا به دلایلی نمی‌توانند روزه‌بگیرند می‌بایست حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ نمایند و حفظ این حرمت بر همه واجب است ازاین‌رو کسی نباید در ملأعام اقدام به روزه‌خواری کند.
وی تصریح کرد: متأسفانه افرادی بدون توجه به این موضوع اقدام به روزه‌خواری می‌کنند که از ابتدای ایام ماه مبارک رمضان تدابیر لازم برای برخورد با موارد این‌چنینی انجام‌شده و افرادی که در ملأعام روزه‌خواری کنند، دستگیر و در صورت احراز عامدیت در این کار، با تشکیل پرونده به اتهام آنها رسیدگی و مجازات خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر