۱۳۹۵ اسفند ۱۹, پنجشنبه

ماکو و نوسود؛ کشته و زخمی شدن کولبران و کاسبکاران با شلیک نیروهای انتظامی



طی روز های گذشته در پی شلیک نیروهای انتظامی در ماکو یک کولبر کشته و یک کولبر دیگر نیز زخمی شدند. از سوی دیگر با تعقیب و گریز نیروهای کلانتری نوسود خودرو یک کاسبکار بر اثر تیراندازی این نیروها از جاده منحرف و با سقوط به دره کشته شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح روز سه شنبه هفدهم اسفندماه در پی تیراندازی نیروهای انتظامی به سوی یک کولبر به نام “سعید حسن وش” که هیچ گونه کالایی به همراه وی نبوده، این کولبر را به قتل رساندند.
شبکه حقوق بشر کردستان در این خصوص همچنین گزارش کرد؛ ساعت ۱۹ روز یک شنبه ۱۵ اسفندماه، نیروهای انتظامی در منطقه «بیتوش» از توابع سردشت به سوی جمعی از کولبران تیراندازی کرده که بر اثر این تیراندازی یک کولبر جوان به نام «بهمن توفیقی»، «دانشجوی دانشگاه آزاد» زخمی شده است.
یک منبع آگاه در این باره به شبکه گفت: «دو گلوله به این کولبر برخورد کرده و الان ایشان در بیمارستان بستری می‌باشد.»
همچنین از منطقه دیگری در کردستان گزارش شده است؛ نیروهای کلانتری نوسود در منطقه «هفت کشان» از توابع نودشته خودروی از نوع تویوتای یک کاسبکار کُرد را مورد تعقیب و گریز قرار داده و بر اثر تیراندازی مستقیم این نیروها، خودرو از جاده منحرف شده و با سقوط به دره، راننده کشته شده است.
یک شاهد عینی در خصوص کشته شدن کاسبکار به شبکه حقوق بشر کُردستان گفته است:«ساعت ۴ بامداد روز پنج شنبه ۱۲ اسفندماه خودروی یک کاسبکار به نام آرمان رحیمی، ۲۴ ساله و اهل روستا کمدره از توابع شهرستان پاوه از سوی کلانتری شهر نوسود در منطقه هفت کشان از توابع نودشه مورد تعقیب و گریز قرار گرفته است. در جریان این تعقیب و گریز نیروهای کلانتری به سوی خودروی تویوتای این کاسبکار کُرد تیراندازی کرده و سبب سقوط این خودرو به داخل دره می‌شوند.»
به گفته‌ی این شاهد عینی« این نیروها بعد از سقوط خودرو و احتمال دادن کشته شدن این کاسبکار، از ترس اعتراضات مردمی از محل متواری شده و به شهر پاوه مراجعه کرده و بعدا به همراه تعدادی زیادی نیرو به محل سقوط این خودرو مراجعه می‌کنند. جنازه این کاسبکار که سر آن متلاشی شده از سوی مردم از داخل خودرو بیرون آورده شده و به پزشکی قانونی شهر پاوه منتقل شده است.»
این شاهد عینی در پایان افزوده است: «در هنگام بیرو آوردن جنازه متوجه شده‌اند که بر روی بدنه خودری چندین گلوله اصابت کرده و محل آن مشخص است. نیروهای انتظامی بعدا بار این خودرو که مغز گردوه بوده را مصادره کرده و با خود برده‌اند. هم‌اکنون نیروهای نظامی زیادی در منطقه‌ی مرزی نوسود مستقر شده و جو امنیتی بر این منطقه حاکمفرما شده است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر