۱۳۹۵ اسفند ۱۶, دوشنبه

بیهوشی نازنین زاغری در زندان اوین؛ تداوم مخالفت ها با اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان




نازنین زاغری، زندانی ایرانی – بریتانیایی، در مسیر رفتن به بهداری زندان به دلیل وخامت حال بیهوش شده؛ با این حال تا کنون مجوزی از سوی مسئولان زندان اوین برای انتقال وی به بیمارستان صادر نگشته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، با وجود دستور پزشک بهداری زندان اوین برای درمان نازنین زاغری تحت نظر متخصص مغز و اعصاب، مقامات زندان تا کنون از انتقال او به بیمارستان خودداری کرده‌اند و این زندانی سیاسی در روز های اخیر در مسیر بهداری دچار بیهوشی گشته است.
بی بی سی فارسی وضعیت سلامت خانم زاغری که دو سال پیش تحت عمل جراحی گردن و ستون فقرات قرار گرفته بود، با گذراندن بیش از یک سال در بازداشت و زندان وخیم گزارش کرده است.
مدتی پیش، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که حکم پنج سال زندان خانم زاغری که هم‌اکنون در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد در دادگاه تجدیدنظر تأیید شده است.
آقای محسنی اژه‌ای خانم زاغری را “متهم امنیتی” خوانده اما مقام‌های قضایی ایران تاکنون اتهام خانم زاغری را رسماً اعلام نکرده‌اند.
نازنین زاغری فروردین ماه امسال هنگام بازگشت از ایران در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد. مأموران پاسپورت او و دختر دو ساله‌اش را توقیف کردند و خانم زاغری را به کرمان بردند.
ریچارد رتلکیف، همسر خانم زاغری به رسانه‌ها گفته است در مدت زندان انفرادی در کرمان همسرش را “به امضای اعتراف دروغین مجبور کرده‌اند.”
او مدعی شده که هدف ایران از نگه داشتن همسرش در زندان، گرفتن صدها میلیون دلار پولی است که با حکم دادگاه لاهه٬ وزارت دفاع بریتانیا باید به تهران پرداخت می‌کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر