۱۳۹۵ اسفند ۱۹, پنجشنبه

وضعیت نامناسب پزشکی آیت الله نکونام در زندان ساحلی قم


Image result for ‫آیت الله نکونام‬‎

 وضعیت عمومی آیت الله نکونام، روحانی منتقد دربند از روز گذشته مجددا در زندان ساحلی قم رو به وخامت گذاشته است. علیرغم رنج نامبرده از درد کلیه و درد چشم که به دلیل عفونت کلیوی و افزایش قند خون بروز کرده است، مسئولان زندان حتی از انتقال وی به بهداری زندان نیز ممانعت به عمل می آورند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حال عمومی آیت الله نکونام، روحانی منتقد دربند به دلیل عفونت هر دو کلیه و بالارفتن قند خون نامناسب گزارش می شود.
علیرغم وخامت وضعیت نامبرده و افزایش تپش قلب، مسئولین زندان ساحلی قم از انتقال این زندانی حتی به بهداری زندان و دریافت خدمات عمومی پزشکی نیز جلوگیری به عمل آورده اند.

این در حالی است که در هفته های اخیر پزشکی قانونی برای سومین بار رای به عدم توان تحمل  حبس توسط این روحانی دربند داده است. اما این حکم نیز همچون دو رای قبلی با بی تفاوتی دادگاه ویژه روحانیت روبه رو شده است.

لازم به یادآوری است آیت‌الله محمدرضا نکونام، روحانی منتقد متولد ۱۳۲۷، مورخ ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از سخنان انتقاد آمیز در نفی «فیلترینگ و حرام خواندن اینترنت پرسرعت» با شکایت برخی از روحانیون بانفوذ در مراجع قضایی و امنیتی بازداشت و پرونده‌ای برای ایشان تشکیل شد.
محمدرضا نکونام با محکومیت ۵ سال حبس تعزیری علی‌رغم بیماری‌ و وضعیت نامناسب جسمی درحال حاضر در زندان ساحلی قم نگهداری می‌شود.،
وی که یک تجربه سکته مغزی را در زندان پشت سر گذاشته از افزایش فشار و قند خون همراه با کاهش بینایی بعنوان تبعات این وضعیت پزشکی  رنج می برد. با این حال مسئولین این زندان در مواردی از ارائه داروهای تجویزی وی در زندان ممانعت به عمل آورده‌اند.

هرانا در گزارشی مفصل درباره این مجتهد شیعی زندانی و وضعیت پزشکی و پرونده ایشان اقدام به  انتشار اسناد مربوطه نموده بود.

پیش از این نامه‌هایی از سوی شاگردان یا طلاب حوزه علمیه در حمایت از آقای نکونام منتتشر شده است از جمله نامه ۱۲۸ طلبه به جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و نامه بیش از ۳۰۰ تن از مدرسین و طلاب حوزه‌های علمیه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر