۱۳۹۵ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا : محدودیت شدید آزادی‌های مدنی شاخص‌ترین مورد نقض حقوق بشر در ایران است




وزارت امور خارجه آمریکا گفته که گزارش حقوق بشر خود گویاست و نیازی به برگزاری نشست مطبوعاتی آقای تیلرسون نیست.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، در گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که محدودیت شدید آزادی‌های مدنی شاخص‌ترین موضوع در روند نقض حقوق بشر در ایران است.
محدودیت شدید در آزادی برگزاری تجمع و ایجاد تشکل، آزادی بیان، دین و مطبوعات از دیگر مواردی هستند که در این گزارش درباره وضعیت حقوق بشر در ایران به آنها اشاره شده است. سوءاستفاده از روند دادرسی، به همراه رفتارها یا مجازات غیرانسانی و تحقیرآمیز و نیز بی‌توجهی به سلامت جسمی افرادی که مقامات و نهادهای رسمی به طور خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و شکنجه کرده یا کشته‌اند، از دیگر موارد نقض حقوق بشر در ایران خوانده شده است.
گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا: خشونت علیه زنان و اقلیت‌های قومی، دینی و جنسی از موارد نقض حقوق بشر در ایران بوده است
در گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا درباره ایران آمده است که خشونت علیه زنان، اقلیت‌های قومی و دینی، افراد همجنسگرا، دوجنسگرا، تراجنسی و دوجنسی ادامه داشته و محدودیت شدیدی در زمینه حقوق کارگران اعمال شده است.
در این گزارش به نگرانی‌ها نسبت به شرایط سخت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در ایران از جمله دوره‌های طولانی‌مدت زندان انفرادی و مرگ افراد در دوران بازداشت نیز اشاره شده است.
محدودیت شدید آزادی عمل و بیان، فساد مالی اداری و نبود شفافیت در عملکرد اقتصادی نهادها و بخش‌های دولتی و اعمال محدودیت در روند تحقیقات توسط سازمان‌های غیردولتی و بین‌المللی از دیگر موارد مطرح در گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر