۱۳۹۵ اسفند ۱۱, چهارشنبه

صدور حکم اعدام، حبس طولانی مدت و شلاق برای دو زندانی جوان



دو پسر جوان، به اتهام «تجاوز» و «سرقت» به اعدام و حبس طولانی‌مدت و شلاق، محکوم شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از شرق، فرهاد و سعید، دو پسر ۲۱ و ۲۵ ساله که متهم هستند در سال گذشته و در طول پنج ماه، شش نفر از شاکیان زن را مورد اذیت و آزار قرار داده و سپس اموالشان را به سرقت برده‌اند، در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران، به اعدام  و مجموعاً ۵۰ سال حبس محکوم شدند.
چند روز پس از شکایت یک زن چند شکایت دیگر نیز به ماموران شد. مأموران متوجه شدند با دو جوانی روبه‌رو هستند که در یک محدوده خاص شهروندان را به‌عنوان مسافر سوار کرده و بعد مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و اموال آنها را به سرقت می‌برند. پلیس موفق به شناسایی و بازداشت دو پسر جوان متهم که فرهاد و سعید نام دارند، شد و در بازجویی‌ها دو متهم به تعرض و سرقت اعتراف کردند. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران رفت و جلسه رسیدگی به این پرونده آغاز شد.
در ابتدای جلسه رسیدگی کیفرخواست علیه متهمان، خوانده شد. در کیفرخواست آمده است: «متهمان – فرهاد ٢۵ و سعید ٢١ساله – تا قبل از دستگیری در مرداد سال گذشته، سوار بر یک دستگاه پراید مشکی با شیشه‌های دودی، در خیابان‌های غرب تهران پرسه می‌زدند و پس از سوار کردن زنان و دختران تنها، به‌عنوان مسافرکش، آنها را با قمه و چاقو تهدید و در داخل ماشین مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند و در خیابان‌های متروک رها می‌کردند. پرونده آنها ١۵ شاکی زن دارد که از بین آنها شش نفر مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.
با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات وارد شور شدند و متهمان را با توجه به اعمالی که انجام داده بودند مجرم شناختند. هیئت قضات فرهاد را به اعدام به اتهام «تجاوزهایی» که انجام داده است، ١٠ سال حبس به اتهام “سرقت” و ٧۴ ضربه شلاق و ١۵ سال حبس به اتهام “آدم‌ربایی” و سعید را به اتهام “آدم‌ربایی” و “سرقت” در مجموع به ٢۵ سال حبس و ٧۴ ضربه شلاق محکوم کردند.  با اعتراض متهمان، پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور رفت اما این اعتراض مورد قبول واقع نشد و قضات دیوان نیز رأی بدوی را عینا مورد تأیید قرار دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر