۱۳۹۵ دی ۱۳, دوشنبه

وخامت حال حسن رستگاری، زندانی اعتصابی ارومیه در سلول انفرادی


Image result for ‫وخامت حال حسن رستگاری، زندانی اعتصابی ارومیه در سلول انفرادی‬‎

 حسن رستگاری مجد، شهروند ترکیه‌ای ایرانی تبار و زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه در سی‌امین روز اعتصاب غذای اعتراضی علیرغم وضعیت «وخیم» جسمی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می شود. این زندانی که از ناراحتی قلبی رنج می برد، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم بوده مضاعف بر اینکه از تحویل اسپری اکسیژن برای بیماری آسم او نیز ممانعت بعمل می آید.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن رستگاری مجد، از روز شنبه سیزدهم آذرماه در اعتراض به شرایط حقوقی خود دست به اعتصاب غذا زده و همزمان نامه اعتصاب را به مسئولین زندان و هم‌چنین کنسولگری کشور ترکیه در شهر ارومیه ارسال کرده است.

مورخ دوشنبه ۱۵ آذرماه این زندانی توسط مسئولین زندان ارومیه به سلول انفرادی منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده رستگاری با بیان اینکه این زندانی از ناراحتی قلبی رنج می برد و از تحویل اسپری اکسیژن برای بیماری آسم او نیز همچنان ممانعت بعمل می آید، در مورد وضعیت پزشکی وی به گزارشگر هرانا توضیح داد: “از یک هفته پیش به او چای هم نمیدهند و مجبور است از آب غیربهداشتی دستشویی انفرادی استفاده کند. از سوی دیگر پزشک بهداری نیز با او رفتار خوبی ندارد.”
پیش از این، یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی به هرانا گفته بود: “مسئولین زندان از جمله آقای عبدالهی مسئول اجرای احکام زندان ارومیه به دیدار وی آمده بودند و قول پیگیری داده بودند که آقای رستگاری گفته بود تا گرفتن نتیجه اعتصابم را ادامه خواهم داد. گفته بودند سه پرونده ای که در زندان برای وی تشکیل شده را می توانند کاری کنند، اما برای محکومیت اصلی نمی توانند کاری انجام دهند.”
این منبع مطلع در ادامه در رابطه با دلایل اعتراض توضیح داده بود “اعتراض وی در واقع به حکم اصلی اوست. یک اتهام وی عضویت در پ ک ک است که ۱۵ سال حبس گرفته، در پرونده دیگر با اتهام دیگر جعل شناسنامه ۳ سال، به اتهام عبور غیرقانونی از مرز ۳ سال و به اتهام اقامت غیرقانونی در ایران نیز ۳ سال حبس گرفته است. اعتراض اصلی آقای رستگاری این است که این اتهامات را هیچ‌گاه نپذیرفته و دادگاه‌هایش را ناعادلانه می داند. سه پرونده نیز در زندان برایش تشکیل شده مبنی بر اخلال در زندان، تبلیغ علیه نظام و یکی هم شاکی خصوصی. این پرونده سازی ها و فشارهای پی در پی با حبس های چندین ساله باعث این اعتراض شده است.”
لازم به یادآوری است حسن رستگاری ۴۳ ساله، فرزند سلطان، در تاریخ ۵ آبان‌ماه سال ۹۳ در شهر ارومیه دستگیر شد.

آقای رستگاری در اولین پرونده با اتهامات «اخلال در نظم عمومی، اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با گروه‌های مخالف کرد» از سوی دادگاه انقلاب شهر ارومیه به ۱۵ سال حبس محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.

رستگاری مجد در شهریور ماه سال جاری توسط قاضی شیخ‌ لو با اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک‌سال حبس دیگر محکوم شد.
برای وی در حال حاضر دو پرونده دیگر یکی با اتهام اخلال در زندان و دیگری با شاکی خصوصی مفتوح شده است. این زندانی سیاسی چندین بار توسط مسئولین زندان و یا به تحریک آنان، توسط زندانیان عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مدت زیادی را نیز در سلول انفرادی گذرانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر