۱۳۹۵ دی ۱۳, دوشنبه

دست کم چهار زندانی قزلحصار برای اجرای حکم اعدام به انفرادی منتقل شدند


 عکس ‏‎Hadi Zareh‎‏

روز جاری دستکم چهار زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل شدند. یکی از زندانیان پس از اعلام اسامی جهت انتقال احتمالا به هدف توقف اجرای حکم مرتکب قتل زندانی دیگری شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه سیزدهم دی ماه ۹۵، در زندان قزلحصار کرج چهار زندانی محکوم به اعدام با اتهامات مربوط به مواد مخدر به سلول انفرادی منتقل شدند تا حکم آنها در روزهای آتی اجرا شود.

«خشایار بهروزی ۶۰ ساله، حریف (صادق) غلامی ۳۰ ساله، مهدی کاوسی ۳۲ ساله و انوش بلوچ» هویت احراز شده چهار تن از این زندانیان است.

انوش بلوچ و خشایار بهروزی در پرونده ای مشترک، با اتهام «حمل و نگهداری یک تن و ۱۰۰ کیلو تریاک»، حریف (صادق) غلامی با اتهام «حمل و نگهداری ۱۲۰۰ گرم کراک» و مهدی کاوسی به اتهام «حمل و نگهداری ۸ یا ۱۰ کیلو شیشه» به اعدام محکوم شده اند.
لازم به ذکر است حریف غلامی، یکی از زندانیان مورد اشاره حین انتقال به انفرادی اقدام به قتل زندانی دیگری نمود. هر چند از دلایل این اقدام اطلاعی در دست نیست اما این روش بعضا توسط زندانیان در آستانه اعدام در آخرین لحظات برای پرونده سازی و جلوگیری از اجرای حکم استفاده می شود.

انتقال و اجرای پرتعداد حکم اعدام محکومان مواد مخدر در زندان های مختلف در حالی صورت می‌گیرد که مجلس ایران در هفته های اخیر یک فوریت طرح حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر را تصویب کرد. هم‌چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه از او خواسته بودند اجرای حکم اعدام حدود ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام مرتبط با جرایم مواد مخدر را تا بررسی طرح مورد اشاره متوقف کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر