۱۳۹۵ دی ۱۳, دوشنبه

مریم بشیر و برهان اسماعیلی در استان بوشهر بازداشت شدند

عکس ‏‎Bahainews‎‏
به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز صبح امروز مریم بشیر و برهان اسماعیلی دو شهروند بهایی ساکن شهر برازجان از شهرستان های استان بوشهر توسط ماموران امنیتی اداره وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز ماموران امنیتی از ۸ صبح امروز ۱۳ دی ماه ۱۳۹۵ تا ساعت ۱۲ ظهر مشغول تفتیش منزل و ضبط اموال شخصی آنان از جمله موبایل ، کتب مذهبی و لپ تاپ بودند و پس از آن این افراد به گفته منابع مطلع به مکانی نامعلوم منتقل شده اند.
به گفته یک منبع نزدیک به این خانواده ماموران امنیتی تنها نامه ی به خانواده آنان داده اند که فردا به دادگاه مراجعه کنند.
همچنین صبح امروز ماموران امنیتی شهر برازجان به منزل فرشاد تقوی مراجعه کرده اند و ضمن تفتیش منزل، وسایل وی را از جمله موبایل ، لپ تاپ ، عکس ها و کتب مذهبی را ضبط کرده اند اما این شهروند بهایی توسط ماموران امنیتی بازداشت نشده است.
طی دو هفته اخیر سه شهروند بهایی دیگر به نام های سهیل کشاورز ، امرالله خالقیان ،سمیر خلوصی و مهبد اتحادی در شهرهای قزوین و کرمان بازداشت شده اند.
همچنین طی ماههای اخیر بیش از بیست شهروند بهایی به اتهام فعالیت های تبلیغی از سوی ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت و به دفتر بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده بودند که تعدادی از این شهروندان پس از گذراندن دوران بازجویی و با قرار وثیقه آزاد شده اند اما همچنان تعدادی از بهائیان بازداشت شده پس از گذشت بیش از دو ماه همچنان در این مکان محبوس می باشند.
بهاییان از بزرگترین اقلیت‌های دینی در ایران هستند که جمهوری اسلامی آن را به رسمیت نمی‌شناسد و به عنوان "فرقه ضاله" از آن نام می‌برد.پس از انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از شهروندان بهایی تنها به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی بازداشت شده اند و با احکام ناعادلانی دوران محکومیت خود را طی کرده اند، با این وجود مسئولین جمهوری اسلامی همواره عنوان کرده اند که حکومت ایران هیچ گاه به صرف بهایی بودن پیروان دیانت بهایی با آنان برخورد نکرده و بهائیان از حقوق شهروندی برخوردارند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر