۱۳۹۵ دی ۱۳, دوشنبه

گزارشی از ایجاد درگیری زندانیان عادی در بند ۱۰ زندان رجایی شهر


گزارشی از ایجاد درگیری زندانیان عادی در بند ۱۰ زندان رجایی شهر

 روز یکشنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۵ تعدادی از زندانیان عادی بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج، که اکثر از زندانیان عادی با جرائم خشونت آمیز هستند با یکدیگر درگیر شده و همدیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ عده ای از این زندانیان که با جرائمی نظیر قتل، آدم ربایی، سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف بازداشت و در بند ۱۰ زندان مذکور نگهداری می شوند طی یک درگیری به وسیله قمه و تیزی های دست ساز، یکدیگر را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
به گفته شاهدان عینی، درگیری و ضرب و شتم به قدری شدید بوده که خون افراد زخمی شده در این درگیری بر دیواره و سقف زندان فواره کرده است و افسر نگهبان بند نیز قادر به دخالت و جداسازی افراد درگیر شونده نبوده و فقط از پشت میله های درب ورودی سالن نظاره گر این درگیری بوده اند.
این اتفاقات در حالی در این بند در حال رخ دادن است که، زندانیان سیاسی نظیر بهنام ابراهیم زاده، مهدی فراحی شاندیز و سهیل بابادی نیز در این بند مشغول گذراندن ایام حبس خود هستند.
در حالیکه ماه ها از تصویب قانون تفکیک جرایم سیاسی از زندانیان عادی میگذرد، هنوز نه تنها هیچ گونه اقدامی از سوی مسئولان دستگاه قضائی و خصوصا سازمان زندانها جهت اجرای قوانین مصوب مجلس شواری اسلامی در راستای جداسازی زندانیان عادی و سیاسی از همدیگر مشاهده نشده است، بلکه طی روزهای قبل نیز شاهد تحریک برخی زندانیان عادی جهت ضرب و شتم زندانیان سیاسی از سوی برخی مسئولان زندان رجایی شهر نظیر داریوش امیریان “معاون داخلی زندان” و ترکاشوند “افسر نگهبان بند ۱۰” بوده ایم.
 با توجه به شرایط ذکر شده و درگیری های متعدد در زندان، اگر اتفاق ناگواری برای این زندانیان از طرف چنین زندانیانی که عامل آشوب در زندان هستند رخ دهد، چه کسی مسئول و پاسخگوی آنان و خانواده هایشان خواهد بود و یا با تحلیلی دیگر شاید هدف و خواست مسئولان ذیربط وارد ساختن صدمات جانی به زندانیان سیاسی و حذف فیزیکی آنان به دست دیگر زندانیان است؟؟
فرهاد ظهیر زندانی سیاسی سابق در زندان اوین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر