۱۳۹۵ دی ۱۲, یکشنبه

مهبد اتحادی شهروند بهایی در یزد بازداشت شد

عکس ‏‎Bahainews‎‏
به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز مهبد اتحادی جوان ۲۳ ساله ساکن یزد صبح امروز در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز در حالی این شهروند بهایی توسط ماموران امنیتی این استان بازداشت شد  که از محل نگهداری وی تاکنون اطلاعی به دست نیامده است اما به گفته بعضی مناطق در این استان احتمال می رود که این شهروند بهایی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات این استان بازداشت باشد.
به گفته یک منبع مطلع " مهبد در یک شرکت جهانگردی کار میکند و ماموران در زمان بازداشت دلیل بازداشت وی را عنوان نکردند"
ماموران امنیتی منزل این شهروند بهایی را پس از دستگیری وی مورد تفتیش قرار داده اند.
طی دو هفته اخیر سه شهروند بهایی دیگر به نام های سهیل کشاورز ، امرالله خالقیان و سمیر خلوصی در شهرهای قزوین و کرمان بازداشت شده اند.
همچنین طی ماههای اخیر بیش از بیست شهروند بهایی به اتهام فعالیت های تبلیغی از سوی ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت و به دفتر بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده بودند که تعدادی از این شهروندان پس از گذراندن دوران بازجویی و با قرار وثیقه آزاد شده اند اما همچنان تعدادی از بهائیان بازداشت شده پس از گذشت بیش از دو ماه همچنان در این مکان محبوس می باشند.
بهاییان از بزرگترین اقلیت‌های دینی در ایران هستند که جمهوری اسلامی آن را به رسمیت نمی‌شناسد و به عنوان "فرقه ضاله" از آن نام می‌برد.پس از انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از شهروندان بهایی تنها به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی بازداشت شده اند و با احکام ناعادلانی دوران محکومیت خود را طی کرده اند، با این وجود مسئولین جمهوری اسلامی همواره عنوان کرده اند که حکومت ایران هیچ گاه به صرف بهایی بودن پیروان دیانت بهایی با آنان برخورد نکرده و بهائیان از حقوق شهروندی برخوردارند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر