۱۳۹۶ بهمن ۱۳, جمعه

تنبیه بدنی دانش‌ آموز قهرمان تکواندو در مدرسه



دانش آموز سیزده ساله که دارای عناوین برتر آسیایی و کشوری در رشته تکواندو است در مدرسه مورد تنبیه بدنی معلمش قرار گرفت و از ناحیه صورت مجروح شد. این در حالی است که بارها مسئولین آموزش و پرورش بر غیرقانونی بودن برخورد فیزیکی با دانش آموزان تاکید کرده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر ایران، ظهر ۱۲ آذر امسال، علی‌اکبر با صورت زخمی از مدرسه اش در شهرک والفجر تهران به خانه برگشت. خواهرش به محض دیدن او، متوجه شرایط ویژه پیش آمده شد و برادرش را به بیمارستان رساند.
پزشکان خون روی صورت علی‌اکبر را پاک کردند و ابرویش را بخیه زدند. مادر این پسر سیزده ساله با بیان اینکه فرزندش در جلسه امتحان مورد تنبیه بدنی معلم علوم قرار گرفته بود، گفت: «علی‌اکبر از دانش آموزان ممتاز کلاس هشتم است و آن روز امتحان علوم داشت. پسرم یک لحظه سرش را برگردانده تا از دوستش خودکار بگیرد اما معلم تصور کرده حرف نامربوطی بین آنها رد و بدل شده است برای همین به پسرم اعتراض کرده و گفته آن‌جا چه می‌گویی؟ مرا مسخره می‌کنی؟ پسرم تا آمده بگوید قصدش گرفتن خودکار بوده، معلم ۶۲ ساله، دسته کلیدش را به سمت او پرتاب کرد.
کلیدها به صورت پسرم خورده و خون سرازیر شده است. علی‌اکبر همراه مبصر کلاس به دستشویی مدرسه رفته و چشمش را شسته اما خونریزی ادامه داشت. مدیران مدرسه هم بدون این‌که به ما خبر بدهند، تنها او را به خانه فرستادند.»
وی با بیان اینکه با تماس دخترش از ماجرا باخبر شد و خودش را به بیمارستان رساند، افزود: «دسته کلید به ابروی سمت راست صورت علی‌اکبر خورده بود اما پزشکان گفتند نزدیک بود چشم پسرت کور شود. آن‌ها چهار تا بخیه زدند و کارهای ترخیص علی‌اکبر را انجام دادند. همان‌موقع معلم علوم به بیمارستان آمد. از او پرسیدم چرا به سمت پسرم کلید پرتاب کردی؟ گفت از سر دلسوزی این کار را کردم! می‌خواستم کلید را به شکمش بزنم اما به صورتش خورد. پرسیدم نگفتی ممکن است نابینا شود؟ با خنده جواب داد معذرت می خواهم و همه هزینه‌های بیمارستان را پرداخت می‌کنم.»
هزینه درمان علی‌اکبر ۵۰۰ هزار تومان شد اما خانواده آن را پرداخت کرد. مادر وی با تاکید بر این‌که در دادسرا از معلم شکایت کرده است، بیان کرد: «مدیر و معلم علوم از پسرم خواسته بودند به ما بگوید خودش زمین خورده و این اتفاق برایش افتاده و وعده داده بودند که در عوض نمره امتحانش را ۲۰ می دهند. در حالی‌که پسرم جز دانش آموزان ممتاز مدرسه است و نیازی به ارفاق ندارد. چند وقت پیش هم در مسابقات تکواندوی نوجوانان آسیا در تایلند، مقام سوم را کسب کرد. در کشور هم رتبه آورده است.»
این در حالی است که معلم علوم با تایید پرتاب دسته کلید، اتفاق رخ داده را کوچک دانست و گفت: «روز قبل از حادثه مشغول تدریس بودم که متوجه شدم علی‌اکبر ادای مرا درمی آورد. روز حادثه هم این اتفاق افتاد و من در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و عصبانی شدم. می‌خواستم کلید را به سمت شکمش پرتاب کنم اما سرش را پایین آورد و به چشمش خورد.» وی ادعای مادر علی‌اکبر مبنی بر “دادن نمره ۲۰ در ازای مخفی کردن ماجرا از خانواده” را رد کرد و افزود: «من به هیچ عنوان این حرف را به علی‌اکبر نزدم. او در دو امتحان پایانی نمرات خوبی نگرفته بود و جز دانش آموزان ممتاز کلاس من هم نیست. زمان حادثه از طرف این دانش آموز مورد توهین قرار گرفتم و کنترلم را از دست دادم. البته همان موقع با پدرش تماس گرفتم و دلجویی کردم. این اتفاق آنقدر بزرگ نبود که بخواهند شکایت کنند. قرار هم نبود این کار را انجام دهند.»
مادر علی‌اکبر در تولیدی پوشاک کار می کند و همسرش راننده نیسان است. او با بیان اینکه معلم ۶۲ ساله هنوز در مدرسه درس می‌دهد، گفت: «الان بیشتر از یک ماه از حادثه می‌گذرد اما هنوز جای بخیه ها روی صورت پسرم مانده. معلم هم دوباره به او گفته خودت باعث شدی کلید را به سمتت پرتاب کنم! پسرم دیگر سر کلاس حرفی نمی‌زند و در پرسش و پاسخ ها هم شرکت نمی‌کند.»
وی افزود: «وقتی علی‌اکبر در مسابقات مقام آورد، یکی دیگر از معلمان همین مدرسه به او گفت فکر کردی کار بزرگی انجام داده‌ای؟ چهار تا جفتک انداخته‌ای دیگر! این حرف باعث شده بود علی‌اکبر از تکواندو بدش بیاید و دیگر این ورزش را ادامه ندهد. چرا باید چنین اتفاقاتی در مدرسه بیفتد؟ من حتی به آموزش و پرورش منطقه هم رفتم اما آن‌ها گفتند شما حاشیه‌سازی می‌کنید و ما چیزی روی صورت پسرتان نمی‌بینیم!» به گفته وی، علی‌اکبر یک‌بار برای بررسی میزان صدمات به پزشکی قانونی منتقل و پرونده‌ای برای تحقیق درباره حادثه در دادسرای تهران تشکیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر