۱۳۹۶ اسفند ۷, دوشنبه

ریحانه طباطبایی به دادگاه فراخوانده شد.



ریحانه طباطبایی روزنامه نگار و عضو حزب اتحاد ملت فردا برای سومین مرتبه به اتهام تبلیغ علیه نظام به دادگاه خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه ریحانه طباطبایی زندانی سابق و فعال سیاسی اصلاح‌طلب فردا دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶، برای سومین مرتبه به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد.

ریحانه طباطبایی با اعلام این خبر در توئیتر خود نوشت: “سال ۹۱ نزدیک به ۲۰ روزنامه نگار به اتهام های واهی ظرف چند روز دستگیر شدند. هرکدام یک ماه و بیشتر انفرادی کشیدیم و نهایتا هم بعد سالها در یک سال اخیر دادگاه های این بازداشت برگزار شد. حالا دوشنبه برای سومین بار به اتهام تبلیغ علیه نظام دادگاه دارم و البته برای دومین بار با صلواتی”.

گفتنی است ریحانه طباطبایی روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی که سابقه کار در مجلات چلچراغ و ایران فردا، شبکه خبری سینا و روزنامه‌هایی چون فرهیختگان، کلمه سبز، بهار و شرق را دارد بار اول در سال ۸۹ به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت ۳۶ روز در زندان انفرادی دوالف بود که با حکم دادگاه به یک سال زندان محکوم گردید که شش ماه حبس تعزیری آن را در زندان اوین گذراند.
در مرتبه دوم وی در سال ۹۳ مجددا به دلیل تشکیل پرونده از سوی اطلاعات سپاه به یکسال زندان محکوم شد و که حبس خود را سپری کرد.
در پرونده اخیر که مربوط به یک ماه بازداشت انفرادی بند ۲۰۹ در سال ۹۱ است این روزنامه‌نگار قرار است برای بار سوم به پای میز محاکمه برود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر