۱۳۹۶ بهمن ۱۳, جمعه

رضا اکبری منفرد آزاد شد



 رضا اکبری منفرد ، زندانی سیاسی که به اتهاماتی از جمله  هواداری از سازمان مجاهدین خلق به تحمل ۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود ، ظهر دیروز با اتمام دوران محکومیت‌اش از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا اکبری منفرد با اتمام دوران محکومیت ۵ سال و ۶ ماهه‌اش ظهر دیروز از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
آقای اکبری منفرد محکومیت خود را در حالی سپری کرد که در تمام سالهای حبس مرخصی شامل حال وی نشد.

این فعال سیاسی در ۲۶ دی‌ماه سال ۹۱ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق در منزل شخصی‌اش بازداشت شد.

وی دادگاه انقلاب به تحمل ۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. خواهر او مریم اکبری منفرد نیز در  بند زنان زندان اوین نگهداری می شود. وی سابقه بازداشت در دهه ۶۰ را نیز دارد و ۴ تن از اعضای خانواده ی وی به نامهای علیرضا ۲۰ساله، غلامرضا ۲۶ساله در سالهای ۶۰ و ۶۴ و هم چنین رقیه ۳۰ساله و عبدالرضا ۲۳ساله در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ اعدام شدند.

این زندانی در مردادماه سال ۹۳ به همراه ۶ زندانی دیگر از زندان اوین به رجایی شهر کرج تبعید شد.

رضا اکبری منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که اخیرا با مشارکت در اعتصاب دسته جمعی زندانیان در اعتراض به شرایط غیرانسانی زندان پس از حدود ۴۰ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد با نگارش نامه ای خطاب به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل از افزایش فشارها بر خود و سایر زندانیانی که بخصوص در این دوره اعتراض مشارکت داشته اند سخن گفت. او در این نامه منع ملاقات، محدودیت ارتباطات، محدود کردن دسترسی به مواد غذایی، محروم کردن زندانیان از دسترسی به خدمات پزشکی و کاهش غیرمعمول هواخوری زندان را نمونه هایی از این افزایش فشار ها بر شمرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر