۱۳۹۶ بهمن ۱۴, شنبه

تداوم اعتراضات در رجایی شهر؛ محروم کردن زندانیان سیاسی از داشتن وسایل گرما ساز



 اعتراض مداوم زندانیان سیاسی سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج از طریق خودداری از تحویل گرفتن جیره غذا پس از گذشت هفته ها کماکان ادامه دارد ، با آمدن قصل سرما مسئولین زندان از دادن وسایل گرمایشی چون پتو ، فروش بخاری و هیتر برقی به آنان خودداری می کنند. مسئولین زندان این اعمال محدودیتهای سلیقه ای را بعنوان اهرمی برای فشار به زندانیان سیاسی این زندان استفاده می‌کنند. همچنین به دلیل تداوم اعتراض زندانیان این سالن به تازگی مسئولین زندان سه تن از زندانیان سیاسی ساکن این محل را به قصد افزایش فشار به بندهای غیر سیاسی منتقل کردند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از گذشت چندین هفته اعتراض زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج که در سالن ۱۰ این زندان محبوس هستند کماکان ادامه دارد.

گزارش شده است، مسئولین زندان برای اعمال فشار به زندانیان لوازم گرماساز را در اختبار زندانیان قرار نمی‌دهند و از دادن اقلامی چون پتو، فروش بخاری و هیتر برقی به زندانیان این بند جلوگیری می‌کنند.

گفته می‌شود در روز های گذشته تعدادی پتو برای فروش به زندانیان وارد بند ۱۰ این زندان شده بود ولی با مخالفت سلیقه ای “ضیایی و علی ولی محمدی” از مسئولین زندان، از فروش این اقلام به زندانیان سیاسی نهایتا خودداری شد.
فروش بخاری و هیتر برقی نبز بدستور رئیس زندان، “غلامرضا ضیایی” و رئیس حفاظت “نعمت الله سادات رسول” و مدیر داخلی، رئیس بند چهار “علی ولی محمدی” برای زندانیان سیاسی ممنوع اعلام شده است.

همچنین در پی اعتراضات و تحصن زندانیان در هفته های اخیر سه تن از زندانیان سیاسی به نام های ایرج حاتمی، جابر عابدینی و حمزه درویش به دستور رئیس بند و موافقت رئیس زندان به بند های عادی زندان منتقل شده اند.

اعتراض زندانیان سیاسی سالن ۱۰ این زندان با خودداری از تحویل گرفتن جیره خشک غذای زندان پس از گذشت هفته ها کماکان ادامه دارد.
لازم به یادآوری است، در دی‌ماه گذشته نیروهای گارد ویژه زندان درساعت ۹ شب با ورود به بند زندانیان سیاسی چند تن از زندانیان سیاسی را از بند خارج کرده و برای بیش از سه ساعت در خارج از بند در یک اتاق دربسته محبوس کردند.
نیروهای گارد زندان در حین ورود به بند در پاسخ به زندانیان معترض اعلام کردند که این مراجعه غیرمتعارف بدستور مصطفی محبی مدیرکل زندان های استان تهران و به هدف پایان دادن به اعتراضات این بند صورت گرفته است.
اعتراض زندانیان سیاسی این سالن در واکنش به وضعیت اسفناک این محل همچنین شامل مواردی چون درخواست استفاده از تلفن، داشتن تهویه هوای مناسب، تعمیر شدن وسایل گرمایشی سالن، داشتن روزنامه، استفاده از کتابخانه و باشگاه و همچنین پس گرفتن وسایل شخصی و اموال آنان که بالغ بر ۳۸۰ میلیون تومان ارزیابی می شود است.

این اعتراض که از طریق خودداری از تحویل گرفتن جیره غذای زندان است س از نامه نگاری های مداوم زندانیان و پیگیری نشدن مشکلاتشان صورت گرفته است.

همانطور علاوه بر آسیب های روحی و جسمی به زندانیان و شرایط دشواری که به آنان تحمیل شد اموال آنان که با دشواری فراوانی در طی سالهای حبس با هزینه شخصی برای گذران ایام زندان تهیه شده بود نیز به تاراج رفت.
پیش‌تر خبرگزاری هرانا در گزارشی تحت عنوان اعتراض دهها زندانی سیاسی در رجایی شهر ادامه دارد / غصب دهها میلیون تومان از اموال زندانیان لیستی از اموال به تاراج رفته زندانیان به همراه قیمت این اقلام را تهیه کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر