۱۳۹۶ اسفند ۷, دوشنبه

روایتی نا گفته از ترور سید علی موسوی بوسیله پاترولی که در توقیف‌ بسیج بود.


Image result for ‫ترور سید علی موسوی بوسیله پاترول‬‎

 بر اساس گزارش شاهدان عینی ، سید علی موسوی خواهر زاده میرحسین موسوی ظهر روز عاشورای سال ۸۸ توسط سرنشینان یک اتومبیل پاترول هدف گلوله قرار گرفت و فوت کرد. این در حالیست که این خودرو چند شب پیش از وقوع این حادثه توسط نیروهای بسیج در ایست بازرسی  توقیف شده بود و در اختیار آن نیرو قرار داشت.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کلمه، یکی از افسران تحقیق پرونده ترور سیدعلی موسوی حبیبی از روند تحقیقات پرونده این شهید ظهر عاشورا گفت.
سید علی موسوی خواهرزاده میر حسین موسوی، ظهر ۶ دی ۱۳۸۸ (عاشورا)، هدف گلوله قرار گرفت و قبل از انتقال به بیمارستان ابن سینا واقع در فلکه دوم صادقیه به قتل رسید.
براساس گزارش شاهدان عینی، روز عاشورا حوالی ساعت ۱ تا ۲ بعدازظهر یک اتومبیل پاترول مشکی رنگ با چهار سرنشین لباس شخصی با سرعت هرچه تمام‌تر به سمت مردمی که در خیابان شادمان حضور داشتند یورش برد که ابتدا دو نفر را زیر گرفت و از روی یکی از آنها به طور کامل رد شد، نفر کنار راننده هم مسلح به سلاح کمری بوده و در طول حرکت، چند گلوله به سمت مردم شلیک کرد و سپس طول خیابان شادمان را به همین صورت طی کرده، دور زد به سمت خیابان آزادی برگشت. بعد از رفتن پاترول چند نفر زخمی و تیرخورده روی زمین افتاده بودند که مردم به کمک آنها رفتند. با توجه به شواهد خواهرزاده میرحسین موسوی هم در همین منطقه تیر خورده و به قتل رسید. براساس این گزارش دو یا سه موتورسوار نیز اتومبیل پاترول را همراهی می‌کردند.
به گزارش کلمه، اکنون افسر تحقیق این پرونده در باره تحقیقات صورت گرفته در خصوص پرونده ترور شهید علی موسوی گفت: “با تحقیق از شاهدین، شماره پلاک پاترول مشکی توسط یکی از شاهدین به ما ارائه شد. با استعلام این پلاک مشخص شد که خودرو متعلق به یک مهندس مشهدی است. به آدرس وی مراجعه کردیم. همسر او حضور داشت و پس از صحبت اولیه، وی پرسید «پاترول ما پیدا شده است؟» ما که با این سوال متوجه موضوع شدیم برای اینکه ترس از متهم شدن به قتل مانع حضور همسر وی در اداره دهم نشود تایید کردیم و همسرش را به اداره دهم دعوت نمودیم. عصر آن روز مرد و همسرش با خوشحالی به اداره دهم آمدند. گفتند : «چهارم دی ۸۸ هنگام عبور از خیابان آزادی، در تقاطع خوش ایستگاه ایست بازرسی ویژه بسیج به راه افتاده بود. به بهانه اینکه ما (زن و شوهر جوان) چه نسبتی با هم داریم اتومبیل ما توقیف شد و از آنجا که هیچ مدرکی دال بر توقیف خودرو به ما داده نشد، ناچار به اعلام سرقت شدیم”.

این افسر پرونده که نخواست نامش افشا شود در این باره توضیخ داد: “پس از استعلام مشخص شد که اعلام سرقت همان شب صورت گرفته است. پس از پیگیری‌های بعدی برای شناسایی پایگاه بسیج مورد اشاره یا افراد متخلفی که با جعل عنوان خود را بسیجی اعلام نموده بودند، مشخص شد که شب چهارم دی ماه یکی از پایگاه‌ها (شماره پایگاه محفوظ) که تقاط خوش آزادی در محدوده آنها واقع شده در آن نقطه ایست بازرسی برقرار نموده که طبق معمول سایر ایست بازرسی‌های بسیج، بدون مجوز صورت گرفته بود. مسئولین پایگاه اعلام نمودند که از قبل اطلاعی نداشتند اما بعد از پایان ایست بازرسی گزارش با تعدادی اشیا توقیفی به پایگاه ارائه شده است اما اثری از اتومبیل پاترول در گزارش نبود. مسئولین پایگاه مدعی جعل عنوان عده‌ای سارق بودند در صورتی که این افراد در ساعت و محل ایست بازرسی موصوف اقدام به توقیف پاترول نموده بودند . پس جزئی از عوامل بسیج بوده‌اند”.

وی تاکید کرد: “رئیس پایگاه به اداره فراخوانده شد و با قرار تامین آزاد شد. پس از بررسی فرمانده پایگاه، دو نفر از اعضای پایگاه به اداره دهم معرفی شدند اما با دستوراتی از مقامات بالا که برای افسران تحقیق پرونده نیز مجهول و هویه هستند اجازه بازداشت از ما سلب شد. پس از تحقیقات و اظهارات سراسر متناقض دو متهم ، آنها با قرار تامین ناچیز «التزام!» آزاد شدند. این در حالی بود که در شرایط عادی با مستندات موجود مباشرت یا معاونت در قتل عمد برای این دو نفر احراز و با تحقیقات فنی امکان رسیدن به قاتل اصلی موجود بود اما افسران پرونده از ادامه تحقیقات منع و پرونده به دادسرای نظامی منتقل شد. پایگاه مذکور غرامت پاترول را بدون طی مراحل قانونی به مهندس مشهدی پرداخت کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر