۱۳۹۶ بهمن ۱۸, چهارشنبه

تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در دورود به زندان محکوم شدند



 دادگاهی در شهر دورود در ایران تعدادی از بازداشت‌ شدگان اعتراضات دی‌ ماه ۱۳۹۶ این شهر را به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است. کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بی بی سی، این شش نفر علاوه بر اخلال در نظم، به تخریب اموال عمومی، تبلیغ علیه نظام و توهین به مقامات و مأموران هم متهم شده بودند.
همچنین اتهاماتی مبنی بر نوشیدن مشروب، استعمال مواد مخدر و نگهداری از مشروبات الکلی به آنها زده شده بود که جز در یک مورد منجر به محکومیت نشده است.
متهم هفتم در این پرونده تبرئه شده است.
حکم دادگاه بدوی و قابل تجدیدنظرخواهی است.
در جریان اعتراضات روز ۹ دی در شهر دورود در استان لرستان ایران که تا چند روز پس از آن هم ادامه یافت دست کم دو نفر کشته شدند.
مقامات ایران دست داشتن مأموران در تیراندازی به سوی این دو نفر را تکذیب کردند و حتی بعدا وزارت اطلاعات گفت که قاتل یکی از آنها را بازداشت کرده است، اما جزئیاتی از هویت او ارائه نکرد.
لازم به ذکر است که کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر