۱۳۹۶ بهمن ۱۵, یکشنبه

وضعیت ملتهب دراویش گنابادی ؛ درگیری با نیروهای انتظامی



 نیمه شب گذشته حضور پر تعداد نیرو های امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش رو به رو شد ، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند. این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد..
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از نیمه شب گذشته اخباری مبنی بر حضور پرشمار نیرو های امنیتی و انتظامی در مقابل منزل شخصی دکتر علی تابنده در صفحات مجازی منتشر شد.

دراویش گنابادی ضمن واکنش به این اقدام با برگزاری تجمع اعتراضی در  مقابل منزل دکتر تابنده حمایت خود را از وی اعلام کردند.

وبسایت مجذوبان نور در این خصوص نوشت: “تعدادى از مأمورین امنیتى و انتظامى در حوالى منزل دکتر نورعلى تابنده حضور یافتند که این امر نگرانى در میان دراویش را افزایش داده است. این دومین بارى است که طى روزهاى گذشته به بهانه‌هاى استقرار گشت کنترل منطقه در این مکان حاضر مى‌شوند”.
این وبسایت مدعی شده: “دراویش نگرانی خود را از حضور غیرقانونی و تحریک‌کننده‌ی نیروهای سپاهی و لباس‌شخصی از‌‌ همان لحظات اول با پلیس ۱۱۰ برای کنترل منطقه تماس گرفته و تصاویر و شماره پلاک‌های خودرو‌های مذکور را به جهت پیگیری و شناسایی این افراد تسلیم مأموران کلانتری کردیم اما نه‌تنها پیگیری خاصی صورت نگرفت بلکه تحریکات و تردد خودرو‌های حاوی افراد لباس‌شخصی مسلح تا صبح ادامه یافت. “

 اعتراضات پیروان آیین درویشی از شامگاه ۱۴ بهمن‌ماه آغاز شده و تا به امروز ۱۵ بهمن‌ماه کماکان ادامه دارد.

گفته می‌شود شب گذشته درگیری بین نیروهای امنیتی و دراویش در اطراف منزل دکتر تابنده روی داده و تصاویر و ویدئوهایی از این درگیری در صفحات اجتماعی منتشر شده است.

محسن همدانی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز گفته “تا این لحظه تلاش کردیم کسی بازداشت نشود، به این دلیل که همین الان هم در آن محل یک التهابی وجود دارد و جمعیتی از دراویش آنجا حضور دارند”.

پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز در اقدامى مشابه مامورین امنیتى در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر