۱۳۹۶ بهمن ۱۸, چهارشنبه

اجرای حکم یک شهروند ۶۵ ساله حبس در اراک به اتهام « تبلیغ علیه نظام.»

مریم کلنگری ۶۵ ساله مورخ ۲۳ دیماه سال جاری توسط ماموران اجرای احکام بازداشت و به زندان مرکزی اراک منتقل شد. خانم کلنگری پیشتر در دادگاهی به تحمل ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند. سه عضو دیگر خانواده کلتگری به نامهای بیژن کلنگری و مجتبی و مقداد فولادی هر یک به تحمل سه سال حبس محکوم شده بودند. خانواده کلنگری از جمله خانواده های بازماندگان قتل عام زندانیان سیاسی در دهه شصت هستند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۳ دیماه ۱۳۹۶، مریم کلنگری ۶۵ ساله، توسط ماموران اجرای احکام بازداشت و به زندان مرکزی اراک منتقل شد.
یک منبع مطلع با اعلام این خبر به هرانا گفت: “ماموران به منزل خانم کلنگری در اراک وارد شدند و وی را با وجود حالی به شدت وضعیت نامساعد پزشکی داشت برای اجرای حکم با واکر به زندان مرکزی اراک منتقل کردند”.
این منبع افزود: “خانم کلنگری پیشتر به اتهام تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اراک به تحمل ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. این شهروند اراکی مبتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی و ریوی، آرتروز و پوکی استخوان شدید استن و تحمل شرایط زندان برای او بسیار دشوار است”.
این منبع در خصوص شرایط خانم کلنگری گفت: “با وجود صحبت رییس زندان اراک و تاکید وی بر عدم وجود امکانات لازم برای نگهداری خانم کلنگری و همچنین تاکید پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل شرایط زندان به دلیل مشکلات متعدد جسمی هنوز مقامات از آزادی وی یا تبدیل آن به مجازاتهای جایگزین خودداری میکنند”.

لازم به اشاره است که پیشتر در تاریخ ۴ مرداد ۱۳۹۶، برادر خانم مریم کلنگری آقای بیژن کلنگری ۶۰ ساله (بازنشسته) از زندانیان سیاسی سابق دهه شصت و دو فرزند خانم کلنگری به نامهای مجتبی فولادی، ۴۰ ساله (لیسانس حسابداری) و مقداد فولادی، ۳۵ ساله (لیسانس مدیریت) توسط اداره اطلاعات اراک بازداشت و پس از طی مراحل مختلف ابتدا هر کدام به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

پس از اعتراض به حکم صادره این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی به ۳ سال حبس برای هر یک از این شهروندان به اتهام اجتماع تبانی علیه امنیت ملی کاهش یافت.
گزارش شده بود منازل این سه شهروند اراکی مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و بعضی از لوازم آنان همچون لب تاپ و تلفن های دستی آنان نیز ضبط شد.
گفته میشود هر چند ماموران وزارت اطلاعات اقدام به ارائه حکم بازداشت این افراد در زمان ورود به منزل نمودند با اینحال نه کتبا و نه شفاها توضیحی در مورد دلایل بازداشت آنان ارائه نکردند.
مورخ ۱۵ مردادماه با پایان مرحله بازجویی این سه زندانی سیاسی به زندان مرکزی اراک منتقل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر