۱۳۹۶ بهمن ۲۷, جمعه

سعید رضایی ، از رهبران جامعه بهایی پس از تحمل ده سال حبس آزاد شد



 سعید رضایی یکی از مدیران سابق محفل اداری جامعه بهایی در ایران موسوم به یاران ایران با اتمام دوران محکومیت ده ساله ، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ظهر امروز جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، سعید رضایی از یکی از مدیران جامعه بهایی با پایان محکومیت ده ساله‌اش از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
سعید رضائی، متولد ۱۳۳۶ در آبادان، درسال ۱۳۵۵ به دانشگاه شیراز وارد و در رشته ماشینهای کشاورزی در سال ۱۳۵۹ فارغ التحصیل شد.
در سال۱۳۸۴ و در شهر شیراز توسط مأمورین امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه ۲۰۹ اوین منتقل و پس از چندی به قید وثیقه آزاد شد. در سال ۱۳۸۵، تعدادی از جوانان به خاطر فعالیتهای انسان دوستانه یعنی کمک تحصیلی به دانش آموزان بی بضاعت در مناطق محروم شهر شیراز که با مجوز شورای شهر نیز انجام می گرفت دستگیر شدند. در همان روز اول، جوانان غیربهائی آزاد شدند ولی جوانان بهائی که بالغ بر ۵۴ نفر بودند در حبس نگاه داشته شده که در میان آنان “مارثا” و”مأمن” دو دختر سعید رضائی نیز در میان بازداشت شدگان بودند.
درهمان سال وی به عضویت هیات مدیره ملی جامعه بهائیان ایران موسوم به “یاران ایران” درآمده و در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ بار دیگر به وسیله ماموران امنیتی او و سایر اعضاء این هیات بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.
شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه برای هرکدام از “یاران ایران” از جمله سعید رضائی ۲۰ سال حبس صادر کرد.
دادسرای امنیت تهران، در بهمن ماه سال ۱۳۸۷، از صدور قرار مجرمیت برای این هفت شهروند خبر داد، محکومیت ۲۰ ساله ای که به ۱۰ سال حبس تعزیری برای هر یک کاهش یافت.
پس از این حکم، آقای رضایی به زندان رجائی شهر منتقل و مدت ۶ماه با زندانیان عادی در بند۶ این زندان بوده و پس از آن به سالن ۱۲زندانیان سیاسی در بند ۴ انتقال یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر