۱۳۹۶ بهمن ۱۵, یکشنبه

آخرین وضعیت از فعالان مدنی بازداشت شده در روز های اخیر

در تاریخ ۱۲ بهمن‌ ماه سال جاری دست‌ کم هفت تن از فعالین مدنی در سراسر کشور بازداشت شدند ، از بین بازداشت شدگان محمود معصومی و سعید اقبالی به زندان اوین منتقل شدند ولی کماکان از وضعیت بهنام موسیوند ، داریوش زند و شیما بابایی اطلاعی در دست نیست.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود معصومی و سعید اقبالی پس از اخذ و تکمیل مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شدند.
یک منبع نزدیک به خانواده آقای اقبالی به گزارشگر هرانا گفت: “سعید طی تماسی به خانواده خود اعلام کرد که با پرواز تهران منتقل و به شعبه ۶ اوین برده و تفهیم اتهام شده است”.
این منبع در ادامه گفت: “اتهام وی تبلیغ علیه نظام عنوان شده و به خانواده‌اش اعلام کرده تا فردا به دادسرای اوین مراجعه کنند”.

سعید اقبالی پس از تفهیم اتهام به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است همزمان محمود معصومی نیز طی تماس با خانواده خود اعلام کرده که به زندان اوین منتقل شده است.

بهنام موسیوند نیز همزمان با این افراد توسط نیرو های امنیتی بازداشت شده بود، گفته می‌شود ماموران امنیتی هنگام ورود ب منزل شخصی وی هیچگونه حکم بازداشت و یا بازرسی منزل را بهمراه نداشتند.
از زمان بازداشت آقای موسیوند علی‌رغم پیگیری های خانواده و نزدیکان وی هیچ اطلاعی در دست نیست.
یک منبع مطلع در این رابطه به هرانا گفت که مقامات قضایی انتقال وی به زندان و یا مراکز تحت نظارت این قوه را رد کردند بنابراین تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ نهادی بازداشت این شهروند را بعهده نگرفته است.
از وضعیت داریوش زند و شیما بابایی نیز تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی حاصل نشدت است..
هرچند هرانا گزارشاتی مبنی بر آزادی برخی از این افراد با تودیع وثیقه دریافت کرده که این موضوع کماکان در حال پیگیری است و هرانا مستقلا نمی‌تواند این اخبار را رد و یا تایید کند.
یکی دیگر از بازداشت شدگان فردی با هویت نامعلوم است که هویتش توسط هرانا کماکان در دست بررسی است.
همچنین لازم به یادآوری است مورخ ۱۲ بهمن‌ماه لیلا فرجامی فعال مدنی نیز در منزل شخصی اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود‌. هر چند ساعاتی بعد خبر آزادی او به هرانا رسید.

این افراد همگی در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بازداشت افراد بهمراه تعداد پرشماری از نیروهای امنیتی صورت گرفته و بعضا همراه با یورش مامورین به منزل و تفتیش وسایل  بوده است.

از دلایل و جزییات بازداشت هماهنگ این فعالان مدنی کماکان اطلاعی در دست نیست. با اینحال میتوان در نظر گرفت نیروهای امنیتی یک عملیات هماهنگ و سراسری که زنجیره ای از فعالان مدنی در اقصی نقاط کشور در بر میگیرد را رهبری کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر