۱۳۹۵ دی ۲۲, چهارشنبه

صالح کهندل از زندان رجایی شهر آزاد شد


Image result for ‫صالح کهندل از زندان رجایی شهر آزاد شد‬‎

 روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۵ صالح کهندل زندانی سیاسی بند ۴ در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر، با سر رسید تاریخ اتمام دوران محکومیت خود، به قرنطینه زندان جهت تحمل آخرین روز از دوران محکومیت منتقل و قرار است فردا از این زندان آزاد شود.
به گزارش بام، بنیاد خبری بنیاد اکبر محمدی؛ صالح کهندل زندانی سیاسی زندان رجایی شهر، با اتمام دوران محکومیت روز ۲۳ دی ماه از زندان رجایی شهر آزاد خواهد شد این در حالی است که طبق روال کاری زندان وی از یک روز قبل به قرنطینه زندان منتقل شده است.
طبق گزارشات رسیده، پرینت وضعیت این زندانی ۲۳ دی ماه را نشان می دهد و روز جاری مسئولین زندان بدون اعلام خبر آزادی، قصد انتقال کهندل به قرنطینه را داشتند اما همبندیان وی با اطلاع از موضوع، مراسم بدرقه تدارک دیده و او را راهی کردند.
به گفته منابع مطلع، کهندل در ساعت ۱۰ صبح روز جاری توسط بلندگوی زندان به ملاقات فراخوانده شده است و از سویی شجاعی یکی از مسئولین داخلی زندان نیز به وی ابراز داشته بود که دخترت برای ملاقات آمده گویا مسئولین قصد داشتند وی را بدون اطلاع قبلی از زندان آزاد کنند.
به دلیل عدم توجه صالح کهندل به اعلام ملاقات، مسئولین به ناچار در ساعت یک ظهر آزادی وی را رسما اعلام کرده و به اطلاع او می رسانند که سریعا باید از سالن ۱۲ و زندان خارج شود اما وی و همبندیانش اعتنایی نکرده و مراسم بدرقه را برگزار و در ساعت یک و چهل دقیقه ظهر وی را راهی می کنند.
با توجه به آنکه آزادی این زندانی در پرینت وضعیت، تاریخ ۲۳ دی ماه را نشان می دهد هنوز مشخص نیست که وی در روز جاری آزاد و یا همچنان در قرنطینه به سر می برد کما اینکه پیش تر هم زندانی اسبق این زندان، آقای آشتیانی به دلیل باقی ماندن یک روز از اتمام محکومیت در قرنطینه نگهداری و سپس آزاد شده بود.
زندانیان با اعلام آنکه خبر آزادی صالح کهندل موثق است ابراز کردند که اگر وی امروز از زندان خارج نشده باشد تا فردا با هماهنگ شدن تاریخ پرینت وضعیت، از زندان خارج خواهد شد.
لازم به یادآوری است که صالح کهندل در تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۸۵ بازداشت شد. کهندل ابتدا به سلولهای انفرادی ۲۰۹ و به مدت ۶ ماه در سلولهای انفرادی تحت فشارهای شدید بازجوی وزارت اطلاعات به نام مستعار رحمتی قرار داشت و سپس وی را به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کردند. کهندل پس از انتقال به ۳۵۰ بیش از ۱۰ ماه در وضعیت بلاتکلیف بسر برد تا آنکه رحمتی بازجوی وی با پرونده سازی و ارسال پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با ریاست قاضی صلواتی موفق به محاکمه وی شد. در دادگاه چند دقیقه ای کهندل با رد تمامی اتهامات به ساختگی بودن آنها اشاره کرد که منجر به خشم قاضی دادگاه گردید و به موجب آن در همان جلسه وی را تهدید به بازداشت و انتقال همسرش به بند ۲۰۹ کردند.
نهایتا در پایان جلسه صالح کهندل به اتهام همکاری با سازمان های معاند به تحمل ۱۰ سال زندان و تبعید به زندان رجایی شهر (گوهردشت) محکوم شد این زندانی در تاریخ ۲۰ اسفند سال ۱۳۸۶ از بند ۳۵۰ زندان اوین به بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر تبعید و دوران محکومیت خود را در همین زندان سپری کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر