۱۳۹۵ دی ۱۴, سه‌شنبه

دادستان کل کشور: حذف کامل اعدام در پرونده‌های مواد مخدر قابل پذیرش نیست



محمدجعفر منتظری اعلام کرد: نتیجه کارشناسی‌ها نشان می‏‌دهد که قانون مبارزه با مواد مخدر و همچنین مواردی از اعدامها باید اصلاح شود ولی اینکه به طور کلی مجازات اعدام را برداریم، قابل پذیرش نیست.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، دادستان کل کشور بیان کرد: امروزه قاچاقچیان از خارج از کشور تغدیه می‏‌شوند و کشورهای خارجی که منافع بسیاری از این ارتباط می‏‌برند به دنبال ایجاد فضای فساد و تهاجم فرهنگی و اجتماعی هستند.
وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب و علما حساسیت خاصی روی این مسأله دارند که باید با استفاده از تریبون‏‌های مختلف این مسأله را به عنوان یک مطالبه جدی در جامعه مطرح کنیم.
منتظری اضافه کرد: ایجاد شبکه ملی لازم است ولی متأسفانه این روند به کندی طی می‏‌شود؛ یکی از آسیب‏‌های فضای مجازی در کشور، مساله رشد طلاق است که برخی از پرونده‏‌ها در این زمینه تکان‌دهنده است.
وی همچنین گفت: نکته بعدی آنکه دشمنان ما به دنبال این هستند که اعتقادات مردم را هدف قرار دهند و در همین زمینه به دنبال نفوذ در بین طلاب و روحانیون هستند؛ انتشار فایل صوتی که اخیرا صورت گرفت نیز از اهداف دشمنان نظام است با هدف کوبیدن نظام و انقلاب و امام صورت گرفت.
منتظری در پایان اظهار کرد: دستگاه قضایی فعالیت خود را در این مسیر دنبال می‏‌کند ولی این کار پایان راه نیست بلکه باید با فعالیت‏‌های هدفمند جلوی این حرکات گرفته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر