۱۳۹۵ دی ۱۵, چهارشنبه

لیلا حقیقت‌جو، پژوهشگر آثار هنری بازداشت شد

لیلا حقیقت‌جو دو هفته پیش با حضور ماموران در منزل خود بازداشت شده و در این مدت به جز چند تماس با همسر، هیچ اطلاعاتی از دلیل این بازداشت، نهاد بازداشت‌کننده و مکان نگهداری او وجود ندارد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کلمه، لیلا حقیقت‌جو، خواهر نماینده مجلس ششم و پژوهشگر آثار هنری ۲۹ آذرماه در منزل خود بازداشت شده است.
مادر لیلا حقیقت‌جو درباره بازداشت دخترش نوشته است: “بیش از دو هفته است که دختر من لیلا حقیقت‌جو را بدون اطلاع قبلی بازداشت کرده‌اند. عصر روز ٢٩ اذر که لیلا و پسر ۱۲ ساله‌اش در خانه تنها بودند آمدند دم خانه و ضمن ضبط کامیپوتر موبایل و تبلت لیلا و پسرش لیلا را بردند و پسرش را در خانه تنها گذاشتند.
معلوم نیست چه ارگانی لیلا را به چه جرمی بازداشت کرده است. با اینکه همسر لیلا بارها به دادگاه مراجعه کرده است هیچ اطلاعی در خصوص دلایل بازداشت و اینکه چه نهادی لیلا را بازداشت کرده است ارایه نشده است.
لیلا دانشجوی دکتری تاریخ هنر است و یک پژوهشگر و کارشناس اثار هنری در سازمان میراث فرهنگی است و معلوم نیست چرا وی بازداشت شده است. هر دفعه با وعده های غیر واقعی در خصوص ازادی لیلا، امکان اطلاع رسانی از خانواده سلب شد. بنابراین از طریق رسانه ها در خواست میکنم مقامات قضایی و اطلاعاتی در خصوص عملکردشون پاسخگو باشند. این خلاف قانون است که کسی را بدون اتهام بازداشت کنند و برای این مدت در بازداشت نگه دارن. ما نمی دانیم لیلا در کجاست.
آیا در انفرادی است یا خیر. نمی دانیم نحوه برخورد با لیلا چگونه است. لیلا البته تا کنون دو- سه بار با همسرش تماس گرفته است ولی امکان بیان دلایل بازداشت و نحوه نگهداری محل نگهداری را نداشته است. به عنوان یک مادر از رییس قوه قضایی دادگستری رییس جمهور و نهادهای بازداشت کننده درخواست می کنم که لیلا را به فوریت آزاد کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر