۱۳۹۵ دی ۱۴, سه‌شنبه

تأیید حکم حبس عبدالرضا داوری در دادگاه تجدید نظر



 عبدالرضا داوری معاون خبر اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، از تأیید محکومیتش به ۶ سال و نیم حبس در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد و گفت که حکم دادگاه دو روز پیش به وکیلش ابلاغ و برای وی حکم جلب صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری هراان به نقل از تسنیم، داوری درباره علت تشکیل پرونده برای وی که منجر به محکومیت حبس شده است، مدعی شد: “در فیسبوک صفحه‌ای داشتم که این صفحه هک شد اما دادستانی تهران به خاطر سه نظری که مخاطبان در ذیل یکی از مطالبم در این صفحه منتشر کرده بودند، علیه من به اتهام توهین به رهبری، توهین به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تبلیغ علیه نظام، اعلام جرم کرد.
وی که یکی از مدیران رسانه‌ای رئیس جمهور سابق بوده، با بیان اینکه در مراحل دادرسی به وی اجازه داده نشده است، پرونده خود را مطالعه کند، گفت: “صحت اظهارات مرا پلیس فتا، مرکز سایبری سپاه و مرکز انفورماتیک قوه‌قضائیه تأیید کرد و ادله‌ای در پرونده برای محکومیتم وجود نداشت اما شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، مرا جمعاً به ۶ سال و نیم حبس محکوم کرد”.
داوری اضافه کرد: “به رأی صادر شده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اعتراض کردیم اما به اعتراض ما در مرحله تجدیدنظر نیز توجهی نشد و شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی زرگر، حکم صادره در دادگاه بدوی را تأیید کرد که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات یعنی ۳ سال حبس را باید تحمل کنم”.
وی با بیان اینکه طبق مکانیزم فیسبوک، امکان جلوگیری و ممانعت از انتشار نظرات مخاطبان وجود ندارد، گفت: “شنیده‌ام حکم جلب سیار و حکم ورود به منزل برایم صادر شده و من نیز هیچ مقاومتی برابر حکم صادره ندارم و از قانون تمکین می‌کنم”.
داوری گفت که طبق قانون، آخرین راه برای وی اعاده دادرسی است که انجام می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر