۱۳۹۵ دی ۲۵, شنبه

عیسی سحرخیز اعتصاب غذای خود را آغاز کرد

عیسی سحرخیز در اعتراض به «قانون شکنی‌ها، نقض مفاد قانون اساسی، حقوق شهروندی و حقوق مصرح برای زندانیان سیاسی و مطبوعاتی»‌ دست به اعتصاب غذا زد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زیتون، مهدی سحرخیز گفت پدر او در اعتراض به «حکم جدید صادر شده و نقض مکرر قانون از سوی مقام‌های قضایی و امنیتی» از بامداد روز ٢۵ دی ماه ٩۵ اعتصاب خود را آغاز کرده است. در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ روز به آزادی عیسی سحرخیز باقی مانده است.
این چهارمین بار است که عیسی سحرخیز پس از آخرین بازداشت در آبان ماه سال ۹۴ دست به اعتصاب زده است.
به گفته مهدی سحرخیز این اعتصاب با «خودداری از قبول غذا (اعتصاب تر) شروع شده و پس دو هفته به اعتصاب داروی تدریجی (کاستن روزانه یک دارو) منتهی خواهد شد که می‌تواند درنهایت به اعتصاب خشک بینجامد.»
عسی سحرخیز گفته است که دلیل اعتصاب غذای او مخالفت «مقام‌های عالی‌رتبه قضایی و امنیتی از جمله دادستان تهران» با «پیشنهاد کمیسیون پزشکی زیر نظر اداره پزشکی قانونی مبنی بر اعطای شش ماه طول درمان خارج از زندان و بیمارستان» برخلاف مواد فصل سوم ایین دادرسی کیفری است.
این روزنامه نگار زندانی در مورد دلایل اتخاذ چنین تصمیمی توضیح داده است که بر خلاف نص صریح قوانین و مقررات جمهوری اسلامی از جمله مواد فصل سوم قانون أیین دادرسی کیفری در خصوص اعطای انواع مرخصی به زندانیان، طی پانزده ماه گذشته نه تنها از مرخصی اسحقاقی و استعلاجی محروم بوده، بلکه مقام های عالیرتبه قضایی و امنیتی از جمله دادستان تهران با پیشنهاد کمیسیون پزشکی زیر نظر اداره پزشکی قانونی مبنی بر اعطای شش ماه طول درمان در خارج از زندان و بیمارستان، مخالفت کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر