۱۳۹۵ دی ۲۶, یکشنبه

درنا اسماعیلی در ترم ٧ از دانشگاه اخراج شد

درنا اسماعیلی در ترم ٧ از دانشگاه اخراج شد
به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز درنا اسماعیلی به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی در ترم ٧ در رشته کارشناسی گرافیک از دانشگاه اخراج شد.

بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز این شهروند بهایی در میانه امتحانات ترم ٧ از دانشگاه اخراج شده است .
به گفته یک منبع نزدیک به این دانشجوی محروم از تحصیل " خانم اسماعیلی روز ١٩ دي در حاليكه براي دادن دومين امتحان حاضر شده بود ، مسئول امتحانات با وی تماس می گیرد و می گویدکه از سازمان سنجش تهران با او تماس گرفته اند و اینکه درنا اسماعیلی اجازه شركت در امتحانات را ندارد .
این منبع مطلع می گوید که خانم اسماعیلی از آنان سوال می کند که "دليل این برخورد را میخواهم و آنها اظهار بي اطلاعي كردند و گفتند بايد به سازمان سنجش ، آقاي نور بخش مراجعه كنيد ."
این دانشجوی محروم از تحصیل از رئیس دانشگاه نیز دلیل اخراج خود را جویا می شود و ریاست دانشگاه عنوان می کند که "گفته شده اين موضوع محرمانه است و خودشون بايد به سازمان سنجش مراجعه كند ." خانم اسماعیلی به تهران مراجعه می کنند و اقاي نور بخش پاسخي كه دادند این بود که " از اطلاعات با ما تماس گرفته شده و من مسئوليتي ندارم ."
طی ماه های گذشته بیش از دو هزار شهروند بهایی در نامه ی به حسن روحانی خواستار بهبود شرایط تحصیل برای بهائیان در ایران داشته اند که مجموعه بهایی نیوز آن را منتشر کرده است.پس از انقلاب اسلامی در ایران تا به امروز بیش از صدهزار شهروند بهایی از ادامه تحصیل منع شده اند.
محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.
بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.
محرومیت شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی در ایران به صورت سیستماتیک اجرا شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر