۱۳۹۵ دی ۱۳, دوشنبه

تجمع مقابل زندان اوین در حمایت از آرش صادقی و سایر زندانیان اعتصابی / تصویری


 عکس ‏‎Yashar Adibdoost‎‏

صبح امروز، جمع کثیری از فعالین و شهروندان در حمایت از آرش صادقی در هفتاد و یکمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی اش و دیگر زندانیان در اعتصاب، مقابل زندان اوین تجمع اعتراضی تشکیل دادند. از سوی دیگر آقای صادقی به دلیل وخامت حالش صبح امروز به بهداری منتقل شده است. جزئیات وضعیت پزشکی این زندانی و گزارش تصویری مربوط به تجمع، درپی می آید.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز سیزدهم دی ماه، بصورت خودجوش، تعداد پرشماری از شهروندان و کنشگران مدنی مقابل زندان اوین در حمایت از آرش صادقی و سایر زندانیان اعتصابی، تجمع اعتراضی تشکیل دادند.

 ماموران امنیتی با جمع آوری پلاکاردهای حمایت از آرش صادقی و سایر زندانیان اعتصابی از دست شرکت کنندگان، آنها را به سمت بزرگراه چمران مشایعت و متفرق کردند.

این تجمع درحالی برگزار شد که آرش صادقی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین در  هفتاد و یکمین روز از اعتصاب غذا، صبح امروز حدود ساعت ۶ صبح به دلیل تپش قلب، تنگی نفس و افت فشار شدید «۶ روی ۵» و همچنین بالا آوردن سه نوبت خون به بهداری این زندان منتقل شد.

آقای صادقی به التهاب ریه شدید نیز مبتلا شده و مدام سرفه میکند. پزشکان به شدت از وضعیت وی ابراز نگرانی کرده اند و  گفته اند خطر مرگ او وجود دارد.

آرش صادقی در هفتاد و یکمین روز از اعتصاب غذا، از مشکلاتی همچون: افت فشار شدید، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، تپش قلب و وضعیت خطرناک قلبی، تنگی نفس، حالت تهوع، بالا آوردن لخته خون و در مقاطعی خون، غلظت خون بالا و خطر ایست قلبی، خطر به کما رفتن در اثر قند خون بالا، مشکلات کلیه و همچنین احتمال سوراخ شدن معده وی و احتمال خونریزی معده در خواب و خطر به کما رفتن و حتی فوت آرش صادقی، بریده بریده گفتن کلمات، پوسته پوسته شدن پوست بدن، بی خوابی رنج می برد که همگی از عوارض اعتصاب غذاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر