۱۳۹۵ آبان ۱, شنبه

نامه سرگشاده جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران برای آزادی یاشار سلطانی


yashar-soltani

 بیش از ۷۰۰ خبرنگار و روزنامه نگار از رسانه های مختلف، با تدوین نامه‌ای خطاب به مسئولان قوه قضائیه خواستار آزادی یاشار سلطانی شدند.
 به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از الف، بیش از ۷۰۰ روزنامه‌نگار و خبرنگار از ده‌ها نشریه و خبرگزاری از مسئولان دستگاه قضا آزادی یاشار سلطانی را خواستار شدند.
در بخشی از این نامه آمده است: “ما اهالی مطبوعات و‌ رسانه، صرف‌نظر از گرایش‌های سیاسی‌مان، به ضرورت وجود شفافیت معتقدیم و‌ ابهام در اجرای قانون را یکی از نقاط ضعف احتمالی کشور دربرابر نااهلان می‌دانیم. متعهد به تمامیت ارضی، حیثیتی و اعتقادی ایران عزیز هستیم و دفاع از کیان کشورمان را بر اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن و بر هر مسئولیت دیگر مقدم می‌دانیم. از این قرار است که این‌چنین خیرخواهانه بر رسالت آگاهی‌بخشی و‌شفاف‌سازی خود اصرار می‌ورزیم.”
این فعالین رسانه در حمایت از همکار زندانی خود نوشتند: “در موضوع واگذاری املاک توسط شهرداری، یکی از همکارانمان دستگیر شد؛ یاشار سلطانی، مدیرمسئول وبسایت معماری‌نیوز. او مثل هر خبرنگار دیگر آگاهی‌بخشی به مردم و اطلاع‌رسانی را وظیفه خود می‌دانست و درخواست ما اهالی رسانه این است که اگر برخی افراد ادعا می‌کنند در مسیر اطلاع‌رسانی او با اتهامات نادرست مواجه شده‌اند، قوه محترم قضاییه «به ادعای هر دو سوی موضوع توأمان و همزمان رسیدگی کند» و تا زمان اثبات ادعای یکی از طرفین، یاشار سلطانی از طریق توسل به راهکارهای قانونی آزاد شود، و چنانچه اطلاع‌رسانی او پس از بررسی‌های لازم در محاکم حقوقی خلاف واقع تشخیص داده شد، سپس با وی به عنوان نشر اکاذیب و افترا برخورد قضایی صورت پذیرد.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر