۱۳۹۵ آبان ۳, دوشنبه

رییس قوه قضاییه: همکاری با رسانه‌های معاند، معاونت در جرم است


صادق لاریجانی

رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت افرادی که از «داخل کشور» با «رسانه‌های معاند» همکاری می‌کنند باید مورد «تعقیب قضایی» قرار گیرند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زیتون، صادق لاریجانی با اشاره به این‌که «در عناد و دشمنی برخی رسانه‌ها در خارج از کشور تردیدی نیست»، گفت: «کسانی که از داخل کشور به این قبیل رسانه ها کمک می کنند باید به عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب قرار بگیرند تا مرز بین انقلاب و ضدانقلاب مشخص شود.»
رییس قوه قضاییه در این جلسه گفت «مدافعان به اصطلاح حقوق‌بشری» اطلاعات خود درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران را از «ضدانقلاب فراری، منافقین و عوامل موثر در فتنه دریافت می‌کنند»، گروه‌هایی که به عقیده لاریجانی «واضح است اطلاعات صحیح را ارائه نمی‌کنند».
لاریجانی بدون نام بردن از سعید طوسی، قاری متهم به آزار جنسی نوجوانان، به پرونده او اشاره کرد. به گفته رییس قوه‌قضاییه درباره این پرونده «دروغ‌های عجیب و غریب» گفته شده و «با طرح مطالب کذب نسبت‌های دروغ به رهبری و رییس قوه قضاییه و نظام قضایی کشور می‌دهند».
او گفت: «می‌گویند رییس قوه قضاییه پرونده را مختومه کرده در حالی که طبق قانون جز در چارچوب ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری که پیش از این نیز در قالب ماده ۱۸ مطرح بود، رییس قوه قضاییه اختیار قانونی برای مختومه کردن پرونده ندارد و هیچگاه هم چنین عملی واقع نشده است. بنابراین طرح چنین ادعاهایی کذب محض است.»
رییس قوه قضاییه مطرح شدن این پرونده از «یک کانال ماهواره ای میلیون‌ها دلار برای بمباران تبلیغاتی هزینه می‌کند و به خصوص علیه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی دست به تبلیغات گسترده می‌زند» را دلیل اطمینان بر درست کاری قوه قضاییه دانست «وگرنه دشمن به این شکل دستپاچه و ناراحت نمی‌شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر