۱۳۹۵ آبان ۶, پنجشنبه

هشت شهروند کرد در بازداشت غیرقانونی هستند



 بازداشت غیرقانونی یک نوجوان بوکانی توسط نیروهای بسیج سپاه پاسداران، چهار تن دیگر توسط حفاظت اطلاعات و سه تن در سقز ادامه دارد.
روز ۲۱ مهرماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی، یک جوان ۱۸ ساله از اهالی شهرستان بوکان به نام «سمکو سرایی» فرزند طاها، بازداشت شد.
بازداشت سمکو سرایی در محله ی «چاوان» بوکان توسط نیروهای بومی وابسته به سپاه پاسداران صورت گرفته و‌‌ اتهام وی «تبلیغ علیه نظام و همکاری با احزاب کردی از طریق دیوارنویسی» عنوان شده است. از آن زمان تاکنون از محل نگه داری وی اطلاع دقیقی توسط خانواده اش کسب نشده است.
در خبر دیگری بازداشت و شکنجه ی چهار شهروند بوکانی به نامهای «کمال علی اقدم، عبدالغفور اسوار، هژار فاروقی و یعقوب نوره» در بازداشتگاه اطلاعات سپاه سید الشهداء ارومیه ادامه دارد که در روز ۱۵ مهرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.
این چهار تن به همراه شماری از فعالین مذهبی در شهرستان بوکان به اتهام آنچه «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده، بازداشت و به بازداشتگاه سپاه ارومیه منتقل شده‌ بودند. قبلا ، بقیه ی بازداشتیها با قید وثیقه تا زمان برگزاری جلسه ی دادگاه آزاد شده بودند.
روز یکشنبه ۲ آبان ماه هم سه جوان سقزی به نام های «غریب شریف زاده، کامل شریف زاده و شخصی به نام ناصر» به دلایل نامشخصی از سوی نیروهای امنیتی در این شهرستان، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر