۱۳۹۵ آبان ۵, چهارشنبه

بازجویی از حسین غلامی‌آذر و انتقال وی به زندان لنگرود قم


حسین غلامی آذر

روز گذشته، حسین غلامی‌آ‌ذر، زندانی عقیدتی، بعد از بازجویی در زندان رجایی شهر به زندان لنگرود قم منتقل شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز گذشته، چهارم آبان‌ماه، حسین غلامی‌آذر، روحانی دربند، در ارتباط با انتشار اخبار ضرب‌وشتم وی به بیرون از زندان، بازجویی و سپس به زندان لنگرود قم منتقل شد.
گفتنی‌است که حسین غلامی‌آذر چهارم مهرماه، در پی اعتراض به اهانت رئیس اندرزگاه دو دارالقرآن زندان رجایی‌شهر به وی، از سوی مأموران زندان مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفت و مجروح شد.
حسین غلامی‌آذر در اردیبهشت‌ماه سال جاری به زندان رجایی‌شهر تبعید شد، به دستور دادستان ویژه روحانیت از حق ملاقات با خانواده محروم گردید.
قضات دادگاه ویژه روحانیت، حسین غلامی‌آذر را به پرونده‌سازی و اتهامات جدید تهدید کرده‌اند و به وی اعلام داشته‌اند که در آینده‌ای نزدیک او را به زندان خوزستان تبعید خواهند کرد.
این زندانی عقیدتی در همین رابطه و با توجه به تهدیدهای صورت‌گرفته توسط چندی از قضات دادگاه روحانیت، خواستار تنظیم کیفرخواست علیه مسئولین تهدیدکننده شده است.
حسین غلامی‌آذر در سال ۹۲ به اتهامات «هتک حیثیت روحانیت» و «کلاه‌برداری» به سه سال حبس و پانصدوبیست‌وپنج میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. این روحانی در پرونده دیگری به «نفوذ در مقامات دولتی»، «حمل سلاح» و «خیانت‌درامانت» متهم شد که دادگاه بررسی این اتهامات تاکنون برگزار نشده است.
لازم به ذکر است حسین غلامی‌آذر، چندی پیش در اعتراض به بی‌عدالتی قوه قضائیه خود را در محل دادگاه ویژه روحانیت به آتش کشید و به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. وی در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۱۳۹۴ مجدداً به دلیل مصرف سه عدد قرص جهت خودکشی به بیمارستان لقمان منتقل و پس از آن به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر