۱۳۹۵ آبان ۵, چهارشنبه

احضار زندانی سیاسی حمید بابایی به بند هشت زندان رجایی شهر


 Image result for ‫احضار زندانی سیاسی حمید بابایی به بند هشت زندان رجایی شهر‬‎

زندانی سیاسی حمید بابایی روز سه شنبه ۴ آبان ۹۵ ساعت یازده به بند هشت احضار شد وی موقع ورود به بند هشت از زدن چشم بند خوداری کرده و اجازه نداد به او چشم بند بزنند حمید بابایی گفت این کار غیر قانونی می با شد. ماموران بند هشت عنوان کردند که : خودت درخواست کرده بودی به اینجا بیایی . حمید بابایی گفت من هرگز درخواستی مبنی بر اینکه اینجا بیایم نداده ام و با شما کاری ندارم و از ورود به بند هشت خوداری کرده و به سالن دوازده برگشت.
لازم به توضیح است که موقعی که حمید بابایی با بند هشت مشاجره می کرد و می گفت چرا مرا به اینجا آوردید ماموران اطلاعات به او گفتند که معاون دادستان آقای حاجیلو به ما نامه زده که برای رفع مشکلات شما با حمید بابایی ملاقات کنیم که حمید بابایی در جواب گفت : ”شما سالهاست که زندگی مرا متلاشی کرده اید و هر کسی گفته با من ملاقات کنید بیجا کرده است”.

حمید بابایی، متولد سال ۱۳۶۲ هجری شمسی در شهر تکاب، استان آذربایجان غربی ایران، دانشجوی دکترای امور مالی در دانشگاه لی‌یژ بلژیک، پنجم مرداد ۱۳۹۲ به همراه همسر خود، کبری پارساجو برای دیدار خانواده به تهران رفتند. ۲۲ مرداد‌ماه ۹۲ او به وزارت اطلاعات احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

در جریان بازجویی به او پیشنهاد می‌شود با «نظارت بر دانشجویان ایرانی مقیم بلژیک» و دادن اطلاعاتی از فعالیت دانشجویان ایرانی در بلژیک با این وزارت‌خانه همکاری کند.

حمید بابایی که عضو یکی از تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه لی‌یژ نیز هست، پس از رد این پیشنهاد بازداشت و به سلول انفرادی منتقل می‌شود. او ۲۰ روز را در بند ۲۴۰ و بقیه دوره انفرادی را در بند ۲۰۹ می‌گذراند و در ۲۷ شهریور ۱۳۹۲، به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل می‌شود.

در ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۲، حمید بابایی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به اتهام جاسوسی و ارتباط با دُوَل متخاصم، به ۱۰ سال حبس (شش سال تعزیری و چهار سال تعلیقی) محکوم می‌شود.

بنابر گزارش‌ها او در این دادگاه که تنها ۱۰ دقیقه به طول انجامیده، از داشتن وکیل محروم بوده و وکیل تسخیری او هم در تمام مدت دادگاه ساکت بوده است. به خود متهم هم فرصت دفاع نداده‌اند.

حمید بابایی در حال حاضر در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج محبوس است.

۳۰ دی ماه سال گذشته از اعزام او به بیمارستان برای مداوای مشکل شنوایی پس از دو سال پیگیری مداوم خبر داده شده بود.

پس از اعزام حمید بابایی به بیمارستان امام خمینی کرج، پزشک معالج مشکل او را پارگی پرده‌ گوش تشخیص داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر