۱۳۹۵ آبان ۹, یکشنبه

نوری همدانی: چه‌طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند و همان شعارهایی که برای رهبر می‌دهیم، برای کوروش بدهند

حسین نوری همدانی
حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید شیعه مقیم شهر قم در واکنش به تجمع مردم در پاسارگاد  و سر دادن شعار برای کوروش گفته است که تعجب می‌کند از این‌که کسانی می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند و همان شعارهایی را بدهند که برای علی خامنه‌ای سر داده می‌شود: «تعجب می‌کنم چه‌طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند و همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ایم و تماشاگر هستیم.»
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زمانه، نوری همدانی سپس به تجمع بر سر مزار کوروش در پاسارگاد پرداخته و گفته است: «شاه می‌گفت کوروش آسوده بخواب، ما بیداریم. اکنون عده‌ای دور مزار کوروش جمع شدند و طواف کردند و در این تجمع دستمال درآوردند و گریه کردند.»
او گفته است که در دوران روح‌الله خمینی هم عده‌ای به یاد کوروش بوده‌اند و رهبر پیشین جمهوری اسلامی گفته است که شنیدم این افراد جمع شدند و گریه کردند که اسلام به این مملکت آمده است: «این افراد همان‌ها هستند و ضد انقلاب هستند. تعجب می‌کنم چه طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند، همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ و تماشاگر هستیم.»
نوری همدانی همچنین خواستار برخورد با کسانی شده است که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند: «کدام قدرت در این بخش کوتاهی کرده که این افراد این‌گونه جمع شوند؟‌ با توجه به این‌که مملکت اسلامی و انقلابی قرار داریم، باید بیدار و هوشیار باشیم. این انقلاب دنباله‌گر انقلاب پیامبر و ائمه اطهار است و آن‌ها خواستند انسان بسازند.»
در مراسم بزرگداشت کوروش، پادشاه هخامنشی، در پاسارگاد که جمعه، هفتم آبان ماه برگزار شد، علاوه بر عده زیادی از مردم، نیروهای امنیتی هم حاضر بودند. از جمله کسانی که خبر بازداشتش در حاشیه این مراسم منتشر شد، محمدرضا عالی‌پیام، شاعر طنزپرداز با تخلص «هالو» بود. عالی‌پیام در پاسارگاد شیراز حاضر شده بود تا در این مراسم که هر سال برگزار می‌شود شرکت کند که نیروهای امنیتی با ضرب و شتم او را بازداشت کردند. او به دلیل جراحات وارده در بیمارستان سعادت‌شهر بستری شد.
شمار بالای کسانی که امسال در مراسم غیر‌رسمی کوروش حاضر شدند تعجب بسیاری از تحلیلگران و فعالان رسانه‌ای و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. این حضور و شعارهایی که سر داده شد همچنین باعث شد تا عده‌ای درباره قدرت گرفتن اشکالی از نژاد‌پرستی آشکار هشدار دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر