۱۳۹۵ آبان ۷, جمعه

تسنیم: حال محمد علی طاهری “بسیار مناسب” است/ او در زندان مغزى‌جات چهارگانه لوکس خارجى می‌خورد


تسنیم

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسدارن در گزارشی وضعیت جسمی محمدعلی طاهری را خوب عنوان کرده و اعتصاب غذای وی را تکذیب نموده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خبرگزاری تسنیم در گزارشی که امروز هفتم آبان‌ماه منتشر کرده است، گفته: اگرچه محمدعلی طاهری در زندان به‌سر می‌برد، ولى به لحاظ جسمى در وضعیت بسیار خوب و مناسبى قرار دارد. وى در زندان مقادیر زیادى مغزى‌جات چهارگانه لوکس خارجى را جاسازى کرده و در اوقات مقتضى با شیر اقدام به خوردن مى‌کند.
تسنیم افزوده است: جریانات ضدانقلاب، معاند و معلوم‌الحال با پخش شایعه‌اى مبنى بر اعتصاب غذاى طاهرى طى چند روز گذشته به دروغ مطالبى را مطرح کردند که وى دچار مشکل جسمى شده و در بیمارستان بقیه‌الله تهران بسترى شده است و از به‌اصطلاح هواداران وى خواستند با تجمع و ایجاد فشار بر دستگاه قضائى، مقدمات آزادى او را از زندان فراهم کنند.
خبرگزاری تسنیم نوشته است: وی در تماس با خانواده خود اظهار داشته است که وضعیت جسمى‌اش بسیار مناسب مى‌باشد.
گفتنی‌است محمدعلی طاهری به دلیل اعتصاب غذا در بیمارستان بقیه‌الله به سر می‌برد و ده‌ها نفر از طرفداران طاهری از اول آبان‌ماه به‌مدت سه روز در مقابل بیمارستان بقیه‌الله تجمع کردند اما با حمله نیروی انتظامی مواجه شدند. پلیس امنیت بسیاری را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و شماری را بازداشت کرده است.
 محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۹ برای اولین‌بار به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از سوی نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و برای ۶۷ روز در زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت که با قرار وثیقه آزاد شد. اما مجدداً در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۰ بازداشت شد و به اتهام توهین به مقدسات، اتهام فعل حرام، رابطه نامشروع به دلیل «تماس با مچ دست‌ زن نامحرم در زمان عمل فرا‌درمانی»، دخالت در امر پزشکی، تحصیل مال نامشروع، توزیع آثار سمعی– بصری و استفاده غیرمجاز عناوین علمی پزشکی جمعاً به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۹۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.
اما آقای طاهری در تابستان سال ۱۳۹۳ مجدداً برای اتهام مفسد فی‌الارض که قبلاً در پرونده‌اش بررسی‌شده بود، بازجویی شد. دادگاه او در اسفندماه سال ۱۳۹۳ برگزار شد و در‌‌‌‌نهایت در خردادماه سال ۱۳۹۴ به اتهام فساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد به اعدام محکوم شد. با اعتراض وکلای آقای طاهری، پرونده او برای بررسی مجدد به دیوان عالی کشور فرستاده شد.
خواهر محمدعلی طاهری، مؤسس «عرفان حلقه» اظهار کرده بود حکم اعدام او از سوی شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور لغو شده و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب فرستاده‌شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر