۱۳۹۵ آبان ۵, چهارشنبه

بازداشت یک شهروند ماکویی جهت تحمل باقی‌مانده‌ی حبس


زندان ارومیه

عبدالله امویی‌میلان پس از احضار در روز شنبه ۲۴ مهرماه به بخش اجرای احکام شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب ارومیه، بازداشت و جهت تحمل باقی‌مانده‌ی حبس خود به زندان مرکزی ارومیه منتقل  شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عبدالله امویی‌میلان، شهروند ماکویی که ۱۸ ماه حبس محکوم می‌باشد، روز شنبه ۲۴مهرماه به بخش اجرای احکام شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب ارومیه احضار و جهت تحمل ۲۰ روز باقی‌مانده‌ی حبسش بازداشت گردید. وی هم‌اکنون در زندان ارومیه نگهداری می‌شود.
شبکه حقوق بشر کردستان در این باره گزارش کرد: “ عبدالله امویی‌میلان، شهروند اهل ماکو در تیرماه سال ۹۳ به همراه علی یگانه و کمال حسن رمضان در نزدیکی شهر ارومیه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل شدند. این زندانی سیاسی بعد از دوماه نگهداری در سلولهای انفرادی بازداشتگاه امنیتی ارومیه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. بعد از تفهیم اتهام  همکاری با پ ک ک، این زندانی سیاسی در روز ۱۲ بهمن‌ماه سال ۹۴ با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد. جلسه‌ی دادگاهی او به همراه دو زندانی سیاسی دیگر در روز شنبه ۲۳ مردادماه در شعبه‌ی دو دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست شیخلو برگزار شد و روز بعد صدور حکم دو سال و یک روز حبس به وی رسماً ابلاغ شد. با توجه به قانون جدیدی که در صورت عدم اعتراض به‌حکم درازایهرسال، ۳ ماه از حبس کاهش پیدا می‌کند، این زندانی سیاسی به حکم صادره اعتراض نکرده و حکمدو سال و یک روز به ۱۸ ماه حبس تبدیل شد. او پیش‌تر ۱۷ ماه و ده روز از حبش را در سلول‌هایانفرادی بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات و زندان مرکزی ارومیه سپری کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر