۱۳۹۵ آبان ۴, سه‌شنبه

جامعه بهاییان: دولت روحانی به شیوه های بی سروصداتر سرکوب روی آورده


شماری از بهاییانی که در ماه ژوئیه در ایران محکوم شدند

جامعه بین المللی بهاییان روز سه شنبه گفت که تلاش های ایران برای سرکوب این اقلیت با شدت ادامه دارد و علیرغم قول های حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای پایان تبعیض مذهبی و بهبود حقوق بشر از بعضی جهات شدت یافته هرچند از شیوه های کمتر عیان آن استفاده می شود.
این جامعه در یک گزارش ۱۲۲ صفحه ای گفت که دولت آقای روحانی "کمپین تحریک نفرت علیه بهایی ها" را تشدید کرده و از جمله بیش از ۲۰ هزار قطعه گزارش تبلیغاتی علیه بهایی ها در رسانه ها منتشر کرده است.
این گزارش می گوید که از زمان سر کار آمدن آقای روحانی در اوت ۲۰۱۳ حداقل ۱۵۱ بهایی دستگیر شده اند و حداقل ۳۸۸ مورد تبعیض اقتصادی از تهدید گرفته تا ارعاب برای بستن مغازه علیه آنها انجام شده است.
این گزارش همچنین گفت که در دولت آقای روحانی هزاران بهایی از ورود به دانشگاه ها منع شده اند و ۲۸ پیرو این دین هم از دانشگاه اخراج شده اند.
بانگی دوگال نماینده ارشد جامعه بین المللی بهاییان در سازمان ملل گفت: "در مجموع آنچه ما شاهد بوده ایم تغییر کلی در تاکتیک های دولت ایران ظاهرا به عنوان بخشی از تلاش برای مخفی کردن اقدامات برای نابود کردن جامعه بهایی به عنوان یک بدنه زنده از چشم جهانیان بوده."
او افزود: "درحالی که بازداشت ها و زندانی کردن ها یقینا ادامه یافته، دولت بیش از پیش بر شیوه های بی سروصداتر سرکوب مثل تبعیض اقتصادی، آموزشی و و فرهنگی تکیه کرده."
حکومت ایران بهائیت را یک دین رسمی قلمداد نمی کند و آن را "فرقه ظاله" می خواند.
براساس این گزارش از سال ۲۰۰۵ بیش از ۸۶۰ بهایی بازداشت و حدود ۲۷۵ بهایی زندانی شده اند.
در این گزارش همچنین سابقه سرکوب بهاییان در ایران بررسی می شود و توضیحاتی در مورد علت ادامه این سرکوب ها علیرغم فشار بین المللی ارائه می شود.
آقای دوگال گفت: "نتیجه ای که از گزارش می گیریم این است که فشار بین المللی بر ایران، چه از طریق سازمان ملل متحد، رسانه های خبری، فعالان، یا حتی افکار عمومی ابزارهایی ضروری علیه برنامه ای وسیع تر است که بزرگترین اقلیت غیرمسلمان در ایران را هدف می گیرد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر