۱۳۹۵ آبان ۹, یکشنبه

تهدید مجدد خانواده ی زینب جلالیان


 

مامورین امنیتی، در تماسی تلفنی با خانواده ی «زینب جلالیان» علاوه بر اعلام استمرار ممانعت از اعزام وی به بیمارستان، آنها را از اطلاع رسانی در رابطه با وضعیت وی بر حذر داشتند.
بعد از انتشار بیانیه ی سازمان عفو بین‌الملل که روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۵ خورشیدی در رابطه با وضعیت زینب جلالیان هشدار داده شده بود، خانواده ی زینب جلالیان به صورت تلفنی تهدید شده اند که باید از اطلاع رسانی در رابطه با وضعیت او خودداری کنند.
سازمان عفو بین الملل، اعلام کرده بود: زینب جلالیان، زندانی محکوم‌ به حبس ابد، به دلیل ابتلا به بیماری ناخنک چشم در معرض خطر از دست دادن کامل بینایی اش قرار دارد و این در حالیست که که مقامات قضایی ایران تاکنون با انتقال وی به مراکز درمانی مخالفت می‌نمایند.
زینب جلالیان در زندان خوی، با آستانه‌ی فصل سرما، بیش از پیش از ناراحتی چشم در رنج بوده و تاکنون نیز اجازه‌ی معالجه‌ی وی داده نشده است. بر اساس اعلام پزشکین بهداری زندان، در صورت عدم انتقال وی به بیمارستان به علت فرارسیدن فصل سرما، احتمال عفونت مردمک چشم این زندانی سیاسی وجود داشته و وی بیش از پیش در معرض خطر نابینایی قرار می‌گیرد.
این زندانی سیاسی کُرد که از زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به زندان خوی منتقل شده بود، از حق ملاقات با خانواده‌ی خود و انتقال به بیمارستان محروم بوده و در آستانه‌ی نابینایی قرار دارد. علیرغم اعلام آمادگی خانواده‌ی وی جهت تهیه‌ی وثیقه برای صدور مرخصی استعلاجی برای این زندانی بیمار، اما پاسخی به درخواستان داده نشده است.
تاکنون بارها به این زندانی سیاسی کُرد اعلام شده است در صورتی که با اداره‌ی اطلاعات همکاری کند، هم در حکم وی تجدیدنظر خواهد شد و هم میتواند از حق مرخصی بهره‌مند شود اما وی هرگونه همکاری با ستاد خبری اطلاعات را رد کرده است.
این فعال سیاسی کُرد در اسفندماه سال ۱۳۸۶ خورشیدی در شهر کرمانشاه بازداشت و پس از چندی، به اتهام آنچه که «محاربه با خدا» و «عضویت در احزاب کردی» عنوان شده، از سوی دادگاه انقلاب ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم گردیده بود.
علیرغم آن که زینب جلالیان درخواست کرده بود تا از زندان کرمانشاه به زندان ماکو انتقال یابد تا خانواده‌ی وی توانایی ملاقات با وی را داشته باشند، اما به زندان خوی منتقل شده بود و با این وجود، در زندان خوی نیز از حق ملاقات با خانواده‌ی خود محروم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر