۱۳۹۵ آبان ۱۰, دوشنبه

مطهری: روش برخورد قضایی در مورد پرونده سعید طوسی اشتباه است


ali motahari

علی مطهری نایب رئیس مجلس با بیان این‌که طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده سعید طوسی «طبیعی به نظر نمی‌رسد» و «قصوری» صورت گرفته است، برخورد قضایی در مورد این پرونده را «روشی اشتباه» دانست.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خانه ملت، علی مطهری درباره پرونده سعید طوسی و اظهاراتی مبنی بر اینکه رسانه‌ای شدن این موضوع تضعیف نظام است، گفت: “ظاهرا مقامات قضایی رعایت مصلحت خودساخته را کرده‌اند که مثلا چون متهم قاری قرآن است بهتر است به طور جدی پیگیری نشود، که البته این روش اشتباه است و با عدالت اسلامی و علوی سازگار نیست”.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: “طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده طبیعی به نظر نمی‌رسد. همین طولانی شدن باعث شده که برخی شاکیان به رسانه های بیگانه پناه ببرند و بعد متهم به معاونت در جرم شوند”.
وی ادامه داد: “وقتی فردی چنین پرونده‌ای دارد چرا در یک مراسم رسمی کشوری مانند افتتاحیه مجلس دهم از او به عنوان قاری استفاده می شود؟ طبعا این شائبه پیش می آید که می خواهند شاکیان را بترسانند تا دست از شکایت خود بردارند”.
مطهری درباره جریان رسانه‌ای پیرامون این پرونده، گفت: “طبیعت رسانه این است که دنبال کشف حقیقت و احقاق حقوق خسارت دیدگان است گرچه برخی رسانه ها هم دنبال هدف خودشان یعنی ضربه زدن به جامعه اسلامی هستند. البته اثبات این گونه اتهامات بسیار مشکل و گاه نشدنی است مگر اینکه متهم اقرار کرده باشد”.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: “در پرونده آقای طوسی به نظر می‌رسد قصوری صورت گرفته که حدود ۵ سال معطل مانده است در حالی که می بایست زودتر موجبات تسلی خاطر شاکیان و خانواده های آنان فراهم می‌شد، خواه نتیجه رسیدگی ها برائت باشد یا اثبات جرم”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر