۱۳۹۵ آبان ۴, سه‌شنبه

گزارشی از پرونده یکی از اعدام شدگان ندامتگاه مرکزی کرج


سعید پورحسن

سازمان حقوق بشر ایران با انتشار گزارشی از روند دادرسی ناعادلانه یکی از اعدام شدگان ندامتگاه مرکزی کرج در روز جاری خبر داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حکم اعدام سعید پورحسن صبح روز جاری، چهارم آبان ماه، به همراه چند تن دیگر در ندامتگاه مرکزی کرج اجرا شد. این درحالی است که این متهم از روند دادرسی ناعادلانه ای برخوردار بوده و خانواده وی بر بی‌گناهی او اصرار داشتند.
سعید پورحسن به همراه دو تن دیگر در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ در ارتباط با کارگاه تولید ماده مخدر شیشه (آشپزخانه) بازداشت شده و مجموعاً ۵. ۳ کیلو شیشه (مت آمفتامین) از ایشان کشف شده است.
برادر سعید پورحسن در این خصوص گفت: «از برادر من هیچ ماده مخدری کشف نشده و تنها با اعتراف دو متهم دیگر پرونده بازداشت شده است و خودش نیز در طی بازجویی‌ها هیچ‌گونه اعترافی نداشته است. برادر من از دو متهم دیگر پرونده طلبکار بود و برای اخذ طلب چندبار به درب منزلشان رفته بود.»
برادر سعید پورحسن افزود: «اگر تا ساعت ۲ بعد از ظهر به ما وقت می‌دادند حکم سعید می‌شکست. کسانی که روی وی اعتراف کرده بودند نامه نوشتند و گفتند که اعترافشان دروغ و از روی دشمنی بوده است و فکر می‌کردند اگر متهمان پرونده بیشتر شوند حکمشان سبک‌تر خواهد بود. ما نامه را به مسئولین دادیم و خواهش کردیم چند ساعت حکم را متوقف کنند ولی نامه را پرت کردند و حتی نزدیک بود با اتومبیل ما را با ماشین زیر کنند.»
اعدام‌ فوق تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی اعلام نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر