۱۳۹۵ آبان ۸, شنبه

مخالفت با آزادی مشروط مریم نقاش‌زرگران پس از ۳۹ ماه حبس


مریم نقاش زرگران

مریم نقاش‌زرگران، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، علی‌رغم سپری کردن سه سال و سه ماه از محکومیت خود، به دلیل کارشکنی نهادهای امنیتی، از حق آزادی مشروط محروم مانده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مقامات قضایی با اعطای آزادی مشروط برای مریم نقاش‌زرگران مخالفت به عمل می‌آورند. این درحالی‌است که این نوکیش مسیحی سه سال و سه ماه از دوران محکومیت چهار ساله خود را سپری کرده است.
بر اساس قانون مجازات اسلامی٬ هرگاه زندانی یک‌سوم از حبس خود را گذرانده باشد و مسئولان زندان وی را از نظر رفتاری در طول دوران حبس تأیید کنند٬ وی مشمول دریافت آزادی مشروط خواهد بود.
گفتنی‌است مریم نقاش‌زرگران که از نوعی بیماری قلبی رنج می‌برد، نیازمند رسیدگی درمانی در خارج از زندان می‌باشد و شرایط نامناسب زندان و فشارهای وارده، بیماری این زندانی عقیدتی را تشدید کرده است.
شایان ذکر است که وی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» به ۴ سال حبس تعزیری محکوم گشته؛ درحالی‌که تاکنون چنین اتهامی به وی تفهیم نشده است.
مریم نقاش‌زرگران، ۳۵ ساله، در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» توسط نیروی انتظامی احضار و به مدت سه روز در بازداشت موقت در بازداشتگاه پلیس امنیت مستقر در خیابان وزراء نگهداری می‌شود. هم‌زمان با بازداشت وی نیروهای امنیتی به منزل وی یورش برده و بعد از تفتیش منزل، وسایل شخصی و کتاب‌های مربوط به دین مسیحیت را ضبط می‌کنند. وی پس از انتقال به زندان اوین به مدت ۱۹ روز مورد بازجویی قرار می‌گیرد و سپس با تودیع وثیقه آزاد می‌شود.
خانم نقاش‌زرگران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره عیناً توسط دادگاه تجدیدنظر تائید می‌شود. وی از تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۹۲ در بند نسوان زندان اوین در حال سپری کردن حکم می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر