۱۳۹۵ آبان ۱, شنبه

محروم شدن مهدی و حسین رجبیان از حق ملاقات با وکیل و خانواده/ تهدید به اعتصاب غذا


مهدی و حسین رجبیان

مهدی و حسین رجبیان، دو هنرمند محبوس در زندان اوین، از حق ملاقات با وکیل و خانواده محروم می‌باشند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهدی و حسین رجبیان، دو برادر هنرمند محبوس در بندهای هفت و هشت اوین، طی هفته‌های گذشته از حق ملاقات با وکیل و خانواده محروم بوده‌اند. این هنرمندان زندانی اعلام داشته‌اند که در صورت ادامه این روند، در هفته‌های آتی دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
گفتنی است که مهدی و حسین رجبیان در شهریورماه سال جاری، در پی مخالفت مسئولین با صدور مرخصی و انتقال به بندهای مختلف و جدا شدن از یکدیگر به دستور مسئولین زندان، دست به اعتصاب غذا زدند.
مهدی رجبیان و حسین رجبیان، دو هنرمند ایرانی که پیش‌تر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” هرکدام به شش سال زندان محکوم شدند، در شانزدهم خردادماه جهت اجرای حکم راهی زندان اوین گشتند.
حکم صادره از سوی شعبه۵۴ دادگاه انقلاب اسلامی، برای هرکدام به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه تعیین و به اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارسال‌شده بود.
این دو در جریان برگزاری دادگاه از حق داشتن وکیل محروم بوده‌اند، می‌گوید که محاکمه‌شان تنها یک ربع طول کشیده است. یک منبع آگاه می‌گوید: «آن‌ها در حین بازجویی وکیل نداشته‌اند. در دادگاه هم وکیل نداشته‌اند، چون گفته‌شده که پرونده‌شان به شکلی است که خودشان باید توضیح بدهند.»
مهدی رجبیان سال ۹۲ تدوین و ضبط آلبومی به نام «تاریخ ایران به روایت سه‌تار» را آغاز کرد که به نظر می‌رسد بیانیه‌ و توضیح او درباره این آلبوم و اعلام خبر پخش آن در سایت برگ‌ موزیک، از جمله دلایل بازداشتش بوده است. در این آلبوم تمام جنگ‌های ایران با سه‌تار روایت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر