۱۳۹۵ آبان ۲, یکشنبه

فساد مالی شهرداری تهران؛ پای پرفسور سمیعی هم به میان ‌آمد

در تازه‌ترین جزئیاتی که از پرونده فساد مالی شهرداری تهران منتشر شده، نام مجید سمیعی پزشک متخصص مغز و اعصاب و زهرا مشیر همسر شهردار تهران به چشم می‌‌خورد.
samiie-ghalibaf
موسسه «خیریه امام رضا» برگ دیگری از فساد مالی محمدباقر قالیباف شهردار تهران است.
در ادامه افشاگری در باره فساد مالی شهرداری تهران روزنامه شرق یکشنبه ۲ آبان از واگذاری چند هزار متر زمین به یک موسسه خیریه پرده برداشت که توسط زهرا مشیر همسر محمدباقر قالیباف شهردار تهران اداره می‌شود.
برپایه این گزارش شهرداری تهران سال ۹۰ حدود ۴۹ هزار و ۶۰۸ متر مربع زمین را در منطقه ۲۲ تهران به خیریه امام رضا واگذار کرده است.
به استناد اسناد منتشر شده، اعضای هیئت مدیره این خیریه را نزدیکان محمدباقر قالیباف تشکیل می‌دهند. علاوه بر زهرا مشیر همسر شهردار تهران، فرهاد یعقوبی قزوینی معاون هماهنگی نیروی انتظامی در دوران فرماندهی قالیباف در این نهاد و رضا شیران خراسانی رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری و قائم مقام جبهه پیشرفت و عدالت اسلامی دیگر اعضای هیئت مدیره این خیریه به شمار می‌روند.
آن‌گونه که روزنامه شرق گزارش کرده است،«طرح‌های ریز و درشت و موفق و متوقف‌مانده‌ای که در این سال‌ها در معاونت امور زنان و دفتر مشاوره خانم مشیر در شهرداری تهران برای زنان و محرومان انجام می‌شد، پس از تأسیس مؤسسه خیریه امام رضا یکجا به این مؤسسه واگذار شده است.»

ردپای پرفسور سمیعی در خیریه همسر شهردار

در میان همه طرح‌های ریز و درشت واگذار شده به خیریه همسر شهردار تهران و دوستان، یک طرح با مجید سمیعی از پزشکان متخصص مغز و اعصاب رابطه دارد.
طرح تاسیس مرکز تخصصی مغز و اعصاب که نخستین بار در سال ۸۹ محمدباقر قالیباف مراسم کلنگ‌زنی آن را با حضور مهمانان خارجی برگزار کرد، قرار بود در زمینی به مساحت ۷۹ هزار و ۶۷۰ متر مربع در غرب تهران ساخته شود.
پس از گذشت دو سال این پروژه تکمیل شد اما یک ساختمان ۱۱ طبقه با زیربنای ۳۵ هزار و ۶۲۰ متر مربع جایگزین مرکز تخصصی مغز و اعصاب شد.
خیریه همسر شهردار تهران در همان سال پروژه دیگری را با عنوان مرکز تخصصی مغز و اعصاب در زمینی به مساحت ۴۹ هزار و ۶۰۸ متر مربع کلنگ‌زنی کرد.
رحمت‌الله حافظی عضو شورای شهر تهران گفته است که این زمین به قیمت هر متر مربع ۱۴۹ هزار تومان به خیریه امام رضا واگذار شده است.
علاوه بر این به استناد گزارش تفریغ بودجه سالانه، شهرداری تهران در یک مرحله ۲۵ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص داده است.
روزنامه شرق همچنین گزارش کرده است که اعضای هیئت امنای خیریه امام رضا به بهانه کمک برای تاسیس بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب در یک برنامه با عنوان “گلریزان خیرین برای تکمیل اولین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران” برگزار شد، حدود ۶۰ -۷۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری کردند.
شهرداری تهران در لایحه بودجه ۹۵ مبلغ ۳۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل این پروژه اعتبار در نظر گرفته است.
مجید سمیعی که رسانه‌های داخلی ایران از او به عنوان برترین پزشک مغز و اعصاب جهان نام می‌برند، مهر امسال در برنامه تلویزیونی «دورهمی» که از شبکه نسیم پخش می‌شود، از همکاری و کمک‌های شهردار تهران برای ساخت مرکز تخصصی مغز و اعصاب قدردانی کرد.
او در این برنامه تلویزیونی این مرکز را «کاملا مردمی که با کمک‌های مردمی و بدون حمایت دولت و شهرداری تاسیس می‌شود»، دانسته و گفته بود که «شخص شهردار نهایت همدلی و کمک را به بنده کرد و همیشه می‌گفت من به‌عنوان شهروند کمک می‌کنم، نه شهردار.»
سمیعی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از مشارکت خوب دولت به‌رغم اختلاف نظر با شهرداری تهران در این پروژه هم خبر داده و این همکاری را «بی‌نظیر» خوانده بود.
شهرداری تهران صبح یک‌شنبه دوم آبان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به این افشاگری واکنش نشان داد و اعلام کرد که این زمین «به پیشنهاد پرفسور سمیعی با قیمت کارشناسی به موسسه خیریه امام رضا به منظور تاسیس یک مرکز درمانی عام‌المنفعه واگذار شده و فرایند ساخت آن تحت نظر پرفسور سمیعی در مراحل نهایی قرار دارد.»
دفتر شهردار تهران در این بیانیه همچنین عضویت زهرا مشیر همسر محمدباقر قالیباف در هیئت امنای موسسه خیریه امام رضا را تائید کرد و مدعی شد که «امتیاز مالکیت این بیمارستان و اموال این مؤسسه متعلق به هیچ شخص حقیقی و حقوقی نیست و کاملاً وقف عام است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر