۱۳۹۵ آبان ۲, یکشنبه

درست ۹ سال از حبس جبیب الله لطیفی سپری میشود


Image result for ‫درست ۹ سال از حبس جبیب الله لطیفی سپری میشود‬‎

یکم آبان ماه، درست ۹ سال از حبس «حبیب الله لطیفی» فعال سیاسی کرد سپری شد.
با گذشت ماهها از اعلام شفاهی لغو حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی زندانی سیاسی کرد در زندان سنندج، همچنان از ابلاغ حکم به صورت کتبی خودداری شده و علی رغم فشارهای سازمان های مدنی و حقوق بشری، اما تاکنون این حکم به صورت کتبی ارائه نشده‌ است.
یکی از اعضای خانواده ی وی در سنندج گفت: در اواخر سال ۱۳۹۴ خورشیدی عنوان شده بود که حکم اعدام وی با فرمان «علی خامنه ای» رهبر جمهوری اسلامی ایران لغو شده، اما با وجود آنکه حکم تاکنون ابلاغ نشده، از آن زمان تا مدت چند ماه، وی ممنوع الملاقات و ممنوع تلفن بوده است.
حبیب الله لطیفی که پیشتر هم از امکانات ورزشی داخل زندان محروم شده بود، حکم اعدام وی به‌صورت موقت متوقف‌ شده است اما معلوم نیست این حکم لغو شده و یا تعلیق گردیده است.
لطیفی، دانشجوی سال آخر رشته مهندسی صنایع در دانشگاه ایلام، روز اول آبان ماه سال ۱۳۸۶ خورشیدی بازداشت و به اتهام آنچه «اقدام علیه امنیت ملی» و «محاربه» عنوان شده، به اعدام محکوم شده است.
حکم اعدام لطیفی نخستین بار در تابستان سال ۱۳۸۷ اعلام شده بود که با اعتراض «صالح نیکبخت» وکیل او، به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شد اما در زمستان همان سال، دادگاه تجدید نظر نیز حکم اعدام را تایید کرده بود. بنا به گفته چند گروه مدافع حقوق بشر در داخل و خارج ایران، پرونده لطیفی برای تجدید نظر نهایی به دیوان عالی ایران هم ارجاع داده شده بود و این دیوان نیر برای بار سوم در بهار سال ۱۳۸۸ این حکم اعدام را مجدداً تایید کرده بود.
وی که‌ تاکنون از حق استفاده از مرخصی محروم بوده، نهمین سال حبس خود را در شرایط بد در زندان مرکزی سنندج سپری کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر