۱۳۹۵ خرداد ۲۹, شنبه

حکم اعدام سه نفر برای حمله به ماموران پلیس در خوزستان 'تایید شد



وبسایت خبری موج از قول غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، می‌گوید که دیوان عالی ایران احکام اعدام صادرشده برای سه نفر از متهمان پرونده حمله به ماموران نیروی انتظامی در حمیدیه استان خوزستان را تایید کرده است.
آقای اژه‌ای به موج گفته است پرونده پس از صدور حکم در دادگاه و اعتراض متهمان به دیوان عالی رفت و "بر اساس حکم نهایی دیوانعالی کشور برای ۳ نفر از متهان حکم اعدام صادر شد."
چهار متهم دیگر نیز به حبس‌های طویل المدت محکوم شدند.
موج از قول سخنگوی قوه قضاییه ایران نوشته سه نفری که به اعدام محکوم شدند، عامل قتل پنج نفر بوده‌اند.
در حمله فروردین سال گذشته به ماموران نیروی انتظامی سه نفر کشته شدند و روشن نیست دو قتل دیگری که متهمان به غیر از این مورد برایش محاکمه شده‌اند چه بوده است.
فعالان حقوق بشر می‌گویند محکوم شدگان، اتهامات واردشده را رد می‌کنند و می‌گویند تحت فشار مجبور به اعتراف شده‌اند.
رییس دادگستری خوزستان پس از بازداشت متهمان پرونده حمیدیه گفته بود آنها در ملاء عام اعدام خواهند شد.
وبسایت‌های فعالان حقوق بشر پیشتر متهمان پرونده را اعضای یک خانواده و به نام‌های قیس عبیداوی، احمد عبیداوی و سجاد بلاوی معرفی کرده بودند.
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که خود اهل خوزستان است، در این ارتباط گفته بود: "دو تیم متشکل از ۵ نفر در کل خوزستان ۷ عملیات را انجام داده‌اند. این افراد از دو خانواده مشخص هستند، نه چندقبیله و عشیره، یعنی عمق نفوذ و پتانسیل عملیاتی آنها بسیار محدود و ناتوان و فاقد زمینه مردمی بود."
آقای شمخانی با ستایش از شهروندان عرب خوزستان گفته بود مشکلات مختلف این استان برای همه قومیت‌ها است و "راه حل مشکلات در خوزستان مقابله نیست که مقابله خواه و ناخواه در خدمت سرویس‌های عربستان و امارات قرار گرفتن است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر