۱۳۹۵ تیر ۲, چهارشنبه

سعید جعفری؛ رد واخواهی همزمان با احضار دوباره /اسناد



با رد واخواهی سعید جعفری شهروند اهل گنبد کاووس با اتهامات «توهین به ریاست جمهور و مسئولین نظام» حکم بدوی وی مبنی بر تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری تایید شد. همزمان نامبرده به دلایل نامعلومی به پلیس امنیت و هم‌ چنین شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب گنبد احضار شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم سعید (رحیم) جعفری شهروند اهل گنبد کاووس که با اتهامات «توهین به ریاست جمهور و مسئولین نظام» جمعا به دوسال‌ و شش‌ماه حبس تعزیری محکوم شده بود با رد واخواهی وی توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو شهرستان گنبد کاووس عینا تایید شد. با اعمال شدن ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) حداکثر ۱۸ ماه از حبس صادر شده قابلیت اجرایی دارد.
لازم به یادآوری است آقای جعفری به دلایل پزشکی امکان حضور در دادگاه بدوی را نداشته و حکم صادره بصورت غیابی صادر شده است، بر این اساس نامبرده با ارائه واخواهی و توضیح دلایل غیبت خواستار برگزاری مجدد دادگاه شده بود که این واخواهی رد و حکم صادره عینا تایید شد. پروسه دادخواهی با تجدید نظر خواهی نسبت به حکم صادره تفاوت ماهوی دارد.
آقای جعفری که از مدتی پیش دچار عارضه پزشکی شده و تاکنون چندین بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است اخیرا نیز طی دو احضاریه جداگانه به دلایل نامعلومی به پلیس امنیت و هم‌چنین شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب گنبد احضار شده است.
این شهروند گنبدی روز ۱۷ فروردین سال ۹۴ با مراجعه ماموران امنیتی درحالی که به تازگی مورد عمل جراحی قرار گرفته بود بازداشت شد و دستگاه‌های الکترونیکی-ارتباطی وی از جمله سه موبایل و کامپیوترش توقیف شد.
وی بعد از هشت روز با تودیع وثیقه آزاد و در روند دادرسی پرونده در دادگاه از داشتن وکیل محروم بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر